ورزش حرفه‌ای برای شهرداری قزوین هزینه‌بر است

عضو شورای شهر قزوین گفت: وقتی برد و باخت تیم‌های شهرداری هیچ هیجانی در شهر ایجاد نمی‌کند جز هزینه فایده‌ای ندارد.

محسن حق‌شناس در گفت و گو با خبرنگار ایمنا پیرامون وضعیت پایگاه‌های ورزشی در قزوین اظهار کرد: در سال گذشته قبل از شیوع کرونا ۴۰ پایگاه ورزش صبحگاهی در شهر فعال بود که اکنون بحران کرونا سبب تعطیلی آنها شده است.

وی با بیان اینکه پیاده روی، دومیدانی و کوه پیمایی از ورزش‌هایی است که کم هزینه اما تأثیر فراوان بر جامعه دارد و باید در ترویج آن تلاش بیشتری شود، افزود: آن چیزی که بیشترین جامعیت را در حوزه اقدامات مدیریت شهری دارد تعیین شاخصه‌های ورزش همگانی است و شهروندان باید در هفته حداقل سه بار فعالیت ورزشی انجام دهند.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به ورود شهرداری به ورزش قهرمانی، تصریح کرد: تراکتور تبریز وقتی می‌برد مردم شهر شادمان هستند و وقتی باخت در کارنامه دارد ناراحت هستند، ملوان انزلی، سپاهان و سایر شهرهایی که تیم داری می‌کنند نیز برای ایجاد شور و نشاط و ترویج ورزش و ارتقا فرهنگ سلامت مؤثر است.

وی با بیان اینکه ورزش قهرمانی برای ایجاد نشاط و هیجان در شهر است، اضافه کرد: ورود شهرداری قزوین به ورزش قهرمانی را با شیوه‌ای که اکنون در پیش گرفته نمی‌پسندم؛ شهرداری در ورزش قهرمانی وارد شده اما با برد و باخت تیم‌ها هیچ اتفاقی در شهر نمی‌افتد، بنابراین شهرداری باید زیر ساخت‌های ورزش همگانی را فراهم کند نه اینکه اختصاصی وارد تیم داری شود.

حق‌شناس با بیان اینکه اگر تیم‌داری و باشگاه‌داری باعثدایجاد شور و نشاط در شهر ایجاد شود، وظیفه همگانی است که از آن حمایت کنند، افزود: با هزینه‌ای که برای تیم‌های قهرمانی می‌شود، می‌توان زیرساخت زیادی برای مردم فراهم کرد و با توسعه این زیر ساخت‌ها برای ورزش همگانی می‌توان استعدادها را شناسایی و شکوفا کرد.

وی با اشاره به افزایش بودجه سازمان فرهنگی و ورزش شهرداری قزوین، خاطرنشان کرد: در شورای پنجم بحث فرهنگی به خوبی پیش رفته است، تعامل بسیار خوبی میان این سازمان و شورا بوده و در مجموع به سازمان فرهنگی و ورزشی نمره عالی می‌دهم.

کد خبر 480893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.