نور پردازی بافت تاریخی یزد با اعتبار یک میلیارد تومان

رئیس سازمان سیما و منظر و فضای سبز شهرداری یزد گفت: نورپردازی بافت تاریخی یزد با هدف زیبایی و امنیت گردشگران و مردم محلی با اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان انجام شد.

سیدعلیرضا رسولی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: نورپردازی بافت تاریخی بر اساس معماری اصیل بافت طرح ریزی شد و در پنج مسیر مشخص اجرایی شد.

وی با بیان اینکه به علت نبود نور و روشنایی کافی شب هنگام بازدید گردشگران از بافت تاریخی امکان پذیر نبود، تاکید کرد: نورپردازی انجام شده می‌تواند در شب برای گردشگران و حتی اهالی خود بافت تاریخی راهنما باشد.

رئیس سازمان سیما و منظر و فضای سبز شهرداری یزد عنوان کرد: این نور پردازی‌ها علاوه بر امنیت، زیبایی بافت تاریخی یزد را دو برابر می‌کند.

به گفته رسولی از این پنج مسیر بافت تاریخی تقریباً سه مسیر آماده است و دو مسیر نیز که به عنوان مسیرهای پشتیبانی بوده به زودی نورپردازی می‌شود.

وی تصریح کرد: در ادامه اقدامات زیباسازی در بافت تاریخی تقویت خط آسمان بافت تاریخی و نورپردازی عناصر بافت، بادگیرها، رواق‌ها و طاق‌ها در دستور کار است.

رئیس سازمان سیما و منظر و فضای سبز شهرداری یزد در خصوص ایجاد خط آسمان بافت تاریخی گفت: ۲۸ بادگیر در این زمینه نورپردازی می‌شود و با این اقدامات که هیچ گونه تغییر و مداخله‌ای در هویت اصلی بافت نداشته است، می‌توانیم زیبایی و جذابیت و مناظر بهتری در بافت شهر میراث جهانی یزد خلق کنیم.

وی با بیان اینکه بخش زیادی از کار تا کنون انجام شده و به دنبال تعمیم این اقدام به نقاط مختلف شهر هستیم، گفت: هزینه‌ای که در مرحله تأمین اعتبار شده برای این پروژه یک میلیارد تومان است.

کد خبر 480892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.