نوری: آجیل در بازار فراوان است اما مشتری ندارد

سخنگوی اتحادیه صنف فروشندگان آجیل و خشکبار اصفهان گفت: گرانی بزرگی که در چند سال اخیر اتفاق افتاد موجب شده آجیل از سبد غذایی مردم حذف شود به طوری که اکنون آجیل فراوان در بازار موجود است اما مشتری ندارد.

علی نوری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره وضعیت بازار شب عید آجیل در اصفهان اظهار کرد: قیمت انواع آجیل در چند ماه اخیر تقریباً ثابت بوده و به جز چند مورد خاص، سایر قیمت‌ها نسبت به شب یلدا تغییری نداشته است.

وی افزود: قیمت‌ها به طور کلی زیاد است اما به جز چند قلم مصرفی آجیل که به دلیل موضوع صادرات افزایش قیمت داشته، قیمت سایر اقلام از جمله پسته و بادام از شب یلدا تا کنون ثابت مانده است.

سخنگوی اتحادیه صنف فروشندگان آجیل و خشکبار اصفهان گفت: کشمش سبز یکی دو ماه است افزایش قیمت داشته است به طوری که قیمت آن پس از شب یلدا از ۶۰ هزار تومان به ۱۰۰ هزار تومان رسیده و ۷۰ درصد افزایش یافته است.

نوری با اشاره به افزایش قیمت نخودچی و کشمش افزود: گفته شده به دلیل خرید قابل توجهی نخودچی و کشمش توسط تاجران پاکستانی و افغانستانی در مشهد که شهر تولید کننده اصلی این محصول است، قیمت این محصول که سال‌ها ثابت بود به یکباره افزایش چند ده درصدی را تجربه کرد به طوری که از هر کیلو ۳۵ هزار تومان تا هر کیلو ۶۰ هزار تومان نیز رسیده است.

وی ادامه داد: قیمت پسته نسبت به شب یلدا تغییری نداشته است و از هر کیلو تا ۲۰۰ هزار تومان تا ۲۸۰ هزار تومان وجود دارد، اقلام فراوان در بازار موجود است و در عین حال میزان فروش نیز به شدت کم است و با سال‌های گذشته قابل مقایسه نیست.

کد خبر 480890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.