پاسخ قاطع ایران به اتهام های بی اساس رژیم صهیونیستی در شورای حقوق‌بشر

سفیر و نماینده دائم ایران در ژنو در پاسخ به اتهام های بی اساس رژیم صهیونیستی علیه کشورمان تصریح کرد که اشغالگران قدس، به لحاظ اخلاقی حقی برای اظهارنظر درباره مقوله شامخ حقوق بشر در ایران ندارد.

به گزارش ایمنا، اسماعیل بقایی هامانه در چهل و ششمین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد به کنایه یادآور شد که رژیم صهیونیستی در بهترین حالت تحت لوای قطعنامه ۳۳۷۹ مورخ ۱۰ نوامبر ۱۹۷۵ مجمع عمومی سازمان توصیف می‌شود.

وی سپس با بیان اینکه حاکمیت قانون در کنار دولتی منصف و مفید، اساس ترویج و حمایت از حقوق بشر و حفاظت از بنیادهای آزادی را تشکیل می‌دهد افزود: مایه تأسف است که برخی دولت‌ها با هدف قرار دادن نظام قضائی کشورهای درحال توسعه به بهانه دفاع از حقوق بشر روی تضعیف حاکمیت قانون در این کشور متمرکز می‌شوند.

سفیر کشورمان یادآورشد که هیچ کشور یا گروهی از کشورها نباید برای دیکته کردن اولویت‌ها و ارمان‌های نظام خود به دیگران، خود را محق بداند. به موجب اصل استقلال عمل، کشورها می‌توانند دولت، نظام قضائی، حقوقی و اقتصادی خود را آزادانه انتخاب کنند.

وی با بیان اینکه شورای حقوق بشر باید از سیاست زدگی، استانداردهای دوگانه، انگ و کلیشه فاصله بگیرد تصریح کرد: جای تأسف است که برخی دولت‌ها مانند کانادا، استرالیا، انگلیس، دانمارک، آمریکا، آلمان، فرانسه، سوئیس، هلند، بلژیک، اتریش و سوئد به خود اجازه داده و خود را مستحق می‌دانند که انگشت اتهام را به سمت دیگری بگیرند انگار که آن‌ها الگوهای حقوق بشر هستند و به نحوی وانمود کنند که هیچکس از عملکرد متناقض آن‌ها در داخل و خارج باخبر نیست.

بقایی تصریح کرد که این کشورها به دلیل صادرات سلاح به کشورهای متجاوز به نقض گسترده حقوق بشر در جهان و اعمال سیاست‌های یکجانبه علیه کشورهای در حال توسعه متهم هستند.

در نشست روز گذشته (پنجشنبه) شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در ژنو شماری از کشورها اتهام‌هایی را علیه جمهوری اسلامی ایران مطرح کرده بودند.

منبع: ایرنا
کد خبر 480873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.