سپاهان ۲- مس رفسنجان یک / صعود سپاهان با گل ثانیه‌های پایانی

تیم فوتبال سپاهان با پیروزی برابر مس رفسنجان به مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی صعود کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی فوتبال امروز از ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه تیم‌های سپاهان و رفسنجان در ورزشگاه نقش جهان به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار در نهایت با پیروزی ۲ بر یک سپاهان به پایان رسید.

مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی

دیدار تیم‌های سپاهان و مس رفسنجان

ورزشگاه: نقش جهان

گل‌ها: محمدرضا حسینی (دقیقه ۶۸) و گئورگی گولسیانی (دقیقه ۱۲۰) برای سپاهان- مهدی کیانی (دقیقه ۴+۹۰) برای مس رفسنجان

اخطار: سجاد شهباززاده (دقیقه ۲۸)، محمدرضا خلعتبری (دقیقه ۸۲)، امید نورافکن (دقیقه ۱۰۶) از سپاهان- عقیل کعبی (دقیقه ۶۵)، مهدی کیانی (دقیقه ۶۹)، مسیح زاهدی (دقیقه ۱۰۶) از مس رفسنجان

اخراج: عقیل کعبی (دقیقه ۱۱۰، کارت زرد دوم)

سپاهان: پیام نیازمند، دانیال اسماعیلی‌فر، امید نورافکن، محمد نژاد مهدی، عزت الله پورقاز، محمد کریمی (۷۶- گئورگی گولسیانی)، سروش رفیعی (۸۴- جلال الدین علیمحمدی)، یاسین سلمانی (۸۹- رضا میرزایی)، محمد محبی (۱۰۷- کی‌روس استنلی)، محمدرضا حسینی (۸۹- مهدی ترکمان) و سجاد شهباززاده (۷۶- محمدرضا خلعتبری)

مربی: محرم نویدکیا

مس رفسنجان: داود نوشی صوفیانی، عقیل کعبی، مسیح زاهدی، هومن ربیع زاده، محمد امینی، سجاد آشوری (۱۰۹- میثم نقی زاده)، مهدی کیانی، علیرضا نقی زاده (۸۳- مهرداد آوخ)، مهرداد رضایی (۷۳- قائم اسلامی خواه)، فراز امامعلی (۱۰۹- محمد حسین کریم زاده) و محمد قاضی (۸۳- محسن آذر باد)

سرمربی: محمد ربیعی

داور: میثم حیدری

شرح بازی:

حساس‌ترین دیدار مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی در حالی آغاز شد که سپاهان از همان ابتدای کار بازی را هجومی آغاز کرد و به دنبال گلزنی و پیش افتادن از مهمان خود بود. شاگردان نویدکیا در نیمه نخست به شیوه‌های مختلف روی دروازه مس رفسنجان هجوم آوردند اما شاگردان ربیعی با دفاع منسجم و منظم خود فرصت گلزنی را از سپاهانی‌ها گرفتند تا نیمه نخست بدون رد و بدل شدن گلی به پایان برسد.

سپاهان در نیمه دوم برای زدن گل برتری حملات همه جانبه را با شدت بیشتری نسبت به نیمه نخست در دستور کار قرار داد تا اینکه بالاخره به لطف تعداد نفرات بالا در خط حمله خود موفق شد روی تیزهوشی رفیعی و ضربه پایانی حسینی گل برتری را به ثمر برساند. بعد از گل بازی متعادل دنبال شد و این سپاهان بود که نبض بازی را تا دقایق پایانی بازی در اختیار داشت اما مس که در دقایق پایانی حملات انتحاری در دستور کار قرار داده بود درست در آخرین ثانیه‌های بازی موفق شد با شوت محکم مهدی کیانی، بازیکن سابق سپاهان گل تساوی را به ثمر برساند.

در دو وقت اضافه ۱۵ دقیقه‌ای بازی متعادل همراه با برتری نسبی سپاهان دنبال شد تا اینکه در آخرین ثانیه‌های بازی این گئورگی گولسیانی بود که در دقیقه ۱۲۰ موفق شد گل برتری سپاهان را به ثمر برساند و سپاهان را با یک برد روحیه بخش راهی مرحله بعدی کند.

شرح گل‌ها:

۰-۱ (دقیقه ۶۸- سپاهان) - پاس در عمق سروش رفیعی پشت مدافعان مس به حسینی رسید تا او در موقعیت تک به تک با دریبل دروازه‌بان مس توپ را به گل تبدیل کند.

۱-۱ (دقیقه ۴+۹۰- مس رفسنجان) - روی بی نظمی مدافعان سپاهان توپ در محوطه جریمه به مهدی کیانی رسید تا او با یک شوت سرکش دروازه سپاهان را باز کند.

۱-۲ (دقیقه ۱۲۰- سپاهان) - ارسال کوتاه مهدی ترکمان از سمت چپ در تیر دور به گولسیانی رسید تا او دروازه مس را باز کند.

دقایق حساس:

دقیقه ۵- روی یک کرنر کوتاه از سوی سپاهانی‌ها موقعیت شوت زنی برای سلمانی فراهم شد که ضربه محکم او را دروازه بان مس راهی کرنر کرد.

دقیقه ۱۰- روی یک ارسال از جناح چپ این شهباززاده بود که با ضربه سر دروازه مس را تهدید کرد.

دقیقه ۲۵- شوت یاسین سلمانی از داخل محوطه جریمه را نوشی صوفیانی برگشت داد.

دقیقه ۷۰- شوت روی پای سروش رفیعی با واکنش دروازه بان دفع شد.

دقیقه ۳+۹۰- در یک موقعیت بسیار خوب در ضد حمله توپ به خلعتبری رسید که او با یک پاس موقعیت را برای محبی ساخت اما ضربه بی دقت محبی با واکنش دروازه بان دفع شد.

دقیقه ۱۲۰+۱- در حالی که سپاهان با گل دقایق پایانی پیش افتاده بود مس در یک حمله خطرناک با شوت آذرباد دروازه سپاهان را تهدید کرد اما شوت خطرناک او با برخورد به تیر دروازه تبدیل به گل نشد.

دقیقه ۲+۱۲۰- آوخ در یک موقعیت تک به تک با ضربه‌ای چیپ دروازه سپاهان را نشانه گرفت اما روی خط دروازه مدافع سپاهان توپ را با یک ضربه برگردان دور کرد!

بهترین بازیکن:

مهدی کیانی در مس و سروش رفیعی در سپاهان عملکرد خوبی در این دیدار داشتند.

کد خبر 480856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.