سفر به کدام شهرها در نوروز آزاد است؟

وزیر کشور گفت: در ستاد ملی مبارزه با کرونا مقرر شده شهرهایی که در رنگ بندی قرمز و نارنجی هستند، سفر کردن به آن‌ها و یا از آنها ممنوع است، ولی سفر به بقیه شهرستان‌ها و شهرهای کشور آزاد است.

به گزارش ایمنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در گفتگو با خبرنگاران در حاشیه سفر به قم در پاسخ به سوالی در خصوص شرایط سفرهای نوروزی اظهار کرد: ستاد ملی مبارزه با کرونا در این زمینه مصوبه دارد و ما نیز تابع آن هستیم.

وزیر کشور ادامه داد: در این ستاد مقرر شده شهرهایی که در رنگ بندی قرمز و نارنجی هستند، سفر کردن به آن‌ها و یا از آنها ممنوع است، ولی سفر به بقیه شهرستان‌ها و شهرهای کشور آزاد است.

وی در همین راستا گفت: توصیه می‌کنیم اگر کسانی فکر می‌کنند که قدرت و شرایط رعایت پروتکل‌ها را ندارند از سفر خودداری کنند، پروتکل‌ها را شدیدتر کرده‌ایم. چادر زدن در بوستان‌ها و خیابان‌ها و استفاده از مدارس و یا خانه‌های شخصی که مورد اطمینان نیستند همه اینها ممنوع خواهد بود. هتل‌ها و رستوران‌هایی که می‌روند باید از قبل با هماهنگی وزارت گردشگری به گونه‌ای تدارک ببینند که دستورالعمل‌ها رعایت شود. برای اتوبوس، هواپیما و قطار از قبل دستورالعمل داده شده است. محور سلامت و محور صحت برای مردم خود مردم هستند.

وی افزود: وظیفه دولت و دستگاه‌های اجرایی، پیش بینی و برنامه ریزی مؤثر، مهیا کردن امکاناتی مانند پزشک، دارو و تخت و همچنین ارائه تذکرها و توصیه‌های لازم است.

وزیر کشور تاکید کرد: نیت و رویکرد ما این نیست که در خصوص مردمی که یک سال در سختی هستند از روش‌های جرم انگارانه و برخوردهای قانونی استفاده کنیم، ولی با همه خویشتنداری‌ها در برخی موارد مجبور می‌شویم با متخلفان و عده معدودی که در رابطه با سلامت عموم مردم تخلف می‌کنند برخورد کنیم.

کد خبر 480840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.