چتر باران بر سر آسمان اصفهان گسترده می‌شود

کارشناس پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان گفت: با پیش‌بینی ادامه سامانه بارشی تا اواسط شنبه در استان، شاهد بارندگی هستیم و بارش‌ها از مناطق غربی و جنوبی استان آغاز و با شدت کمتر در دیگر مناطق استان بارش برف و باران و وزش باد شدید را خواهیم داشت و دمای هوا کاهش می‌یابد.

حجت الله علی‌عسگریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اینکه سامانه بارشی تا اواسط شنبه ادامه دارد، افزود: بر این اساس در اکثر مناطق شاهد آسمانی ابری و گاهی افزایش ابر و وزش باد نسبتاً شدید تا شدید خواهیم بود.

وی با اشاره به نفوذ سامانه بارشی، تصریح کرد: امروز در استان اصفهان افزایش ابر و بارندگی پیش‌بینی می‌شود و بارش‌ها از مناطق غربی و جنوبی استان آغاز و با شدت کمتر در دیگر مناطق استان بارش برف و باران و وزش باد شدید را خواهیم داشت.

کارشناس پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان با اشاره به اینکه دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده در اکثر مناطق بین ۲ تا ۱۰ درجه کاهش دارد، گفت: بیشینه و کمینه دمای هوای کلانشهر اصفهان بین ۲۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و ۳ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در نوسان است.

وی اضافه کرد: خور و بیابانک با دمای ۲۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و بوئین و میاندشت با دمای ۵ درجه سانتی‌گراد زیر صفر به ترتیب گرم‌ترین و سردترین مناطق استان پیش‌بینی می‌شود.

علی‌عسگریان تصریح کرد: در اکثر مناطق بارش‌ها ادامه دارد و شدت بارش‌ها در غرب، شمال شرقی و جنوب استان به صورت برف و باران، گاهی رگبار و رعد و برق خواهد بود و احتمال کولاک برف منجر به کاهش دید و اختلال در تردد شهری و جاده‌ای می‌شود، همچنین وزش باد شدید همراه با گرد و خاک و طوفان در جنوب و نیمه شرقی استان دور از انتظار نیست.

وی در خصوص میزان بارندگی‌های ۲۴ ساعت گذشته در سطح استان، اضافه کرد: بیشترین میانگین بارش از ایستگاه فریدونشهر با ۱.۸ میلی‌متر باران بوده است.

کد خبر 480810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.