وزارت خارجه: روابط ایران و روسیه مستحکم‌تر از هر زمان دیگری است

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با صدور بیانیه‌ای در خصوص بیستمین سالگرد معاهده اساس روابط متقابل و اصول همکاری بین جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه، تاکید کرد روابط دو کشور مستحکم‌تر از هر زمان دیگری است.

به گزارش ایمنا، در این بیانیه آمده است: بیستمین سالگرد «معاهده اساس روابط متقابل و اصول همکاری بین جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه» مصادف با تبادل پیام رهبران جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه شده است. جمهوری اسلامی ایران به فدراسیون روسیه به عنوان کشور همسایه قدرتمند و دوست خود بر پایه «همکاری و احترام متقابل» می‌نگرد و علاقمند به گسترش بیش از پیش روابط خود با این کشور در همه زمینه‌ها است.
در پرتو اراده رهبران و مقامات عالی، همکاری‌های دو کشور در راستای تأمین منافع مشترک از مرزهای روابط دوجانبه عبور کرده و وارد کمک به تأمین امنیت منطقه‌ای و بین المللی شده و مستحکم‌تر از هر زمان دیگری است.

ایران و روسیه علیه «تحریم های ضد بشری و یک جانبه»، «مداخلات غرب در امور دیگر کشورها»، «ممانعت از ایفای نقش عوامل ثالث در روابط خود» و ضرورت «احترام به حقوق بین الملل» همبستگی کامل دارند.

کد خبر 480789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.