نصب بیش از ۲۰۰ ستون آذین بندی در محورهای منتهی به حرم مطهر رضوی

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری مشهد از نصب بیش از ۲۰۰ پایه ستونی مخصوص به منظور استفاده در آذین بندی و ریسه بندی مناسبتی در محورهای چهارگانه منتهی به حرم مطهر رضوی خبر داد.

سید محسن رهنمایی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در سال‌های اخیر همواره یکی از مطالبات و دغدغه‌های هیئت‌های مذهبی، نبود زیرساخت‌های مناسب آذین بندی و ریسه بندی در محورهای منتهی به حرم رضوی بود و این موضوع باعث شده بود تا در مناسبت‌های مذهبی مختلف، نصب ریسه‌های نوری و پرچم‌های مناسبتی با محدودیت‌ها و مشکلات مختلفی مواجه شود.

وی ادامه داد: طی سال‌های گذشته همواره برای آذین‌بندی های مناسبتی، از ستون‌های برق موجود در این محورها استفاده می‌شد که این اقدام باعث شده بود در برخی موارد، این ستون‌ها به دلیل وزن و کشش بالای آذین بندی‌ها دچار انحنا و بعضاً خطر سقوط قرار گیرد.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری مشهد افزود: در همین راستا و به منظور حل این معضل، پس از بررسی و مطالعات گوناگون و برای تسهیل تبلیغات هیئت‌های مذهبی، بر اساس الگوی طرح‌های اسلامی و ایرانی، ستون‌های فلزی مشخصی طراحی شد تا در مناسبت‌های مختلف علاوه بر ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای نصب آذین بندی و پرچم‌های مذهبی، از ایمنی قابل قبولی نیز برخوردار باشد.

وی ادامه داد: این ستون‌ها به تعداد ۲۱۵ عدد در محورهای خیابان امام رضا (ع)، خیابان شهید نواب صفوی، خیابان آیت الله شیرازی و خیابان طبرسی با ارتفاع ۹ متر و در فواصل ۵۰ متری در حال نصب است.

کد خبر 480788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.