راه اندازی نخستین تور مجازی مراکز گردشگری شهر اصفهان

مدیر طرح ساماندهی ناژوان گفت: نخستین تور مجازی مراکز گردشگری شهر امروز به دست شهردار اصفهان کلید می‌خورد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید رسول هاشمیان صبح امروز _جمعه ۲۲ اسفند ماه ۹۹، در آئین بهره برداری و رونمایی از طرح‌های حوزه فضای سبز و ارتباطات ناژوان اظهار کرد: امروز شاهد رونمایی از تولیدات مجموعه ناژوان و محصولات حوزه ارتباطات و گردشگری همچنین افتتاح باغ‌های موضوعی ناژوان با هزینه‌ای بالغ بر ۴۲۰ میلیارد ریال هستیم.

وی تصریح کرد: یکی از کلیدهای راهبردی شهردار اصفهان این بود که در ناژوان اقدامات باید بر مبنای احترام به طبیعت و تعامل با دستگاه‌های مختلف باشد از این رو با تشکیل کمیته عالی ناژوان مباحث مدیریت شد و با هماهنگی سازمان پارک‌ها و فضای سبز طرح باغ‌های موضوعی ناژوان کلید خورد.

مدیر طرح ساماندهی ناژوان تصریح کرد: ناژوان دارای ذخایر درخت زیادی است، اما در سال‌های اخیر به دلیل خشکسالی شاهد کاهش ذخایر درخت در ناژوان بوده ایم، از این رو مقرر شد اراضی در حال تملک و موجود ناژوان به باغات موضوعی تبدیل شود.

وی با بیان اینکه توتستان حضرت مرتضی علی (ع) به وسعت ۲۲ هزار مترمربع با صرف هزینه‌ای بالغ بر ۱۸۰ میلیارد ریال آماده افتتاح است، تصریح کرد: باغ شکوفه‌ها نیز یادبود سرداران شهید سرافراز اصفهان با هزینه‌ای بالغ بر ۶۵ میلیارد ریال آماده بهره برداری است.

هاشمیان خاطرنشان کرد: امروز عملیات اجرایی مجموعه گل‌های رز و باغ گیاهان دارویی آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه ناژوان طبیعتی به وسعت یک هزار و ۲۰۰ هکتار است که ۳۰۰ هکتار آن در اختیار شهرداری بوده و مابقی در اختیار باغداران است، گفت: امسال با هماهنگی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اصفهان طرح اهدای درخت به باغداران برای نخستین بار انجام شد تا این درختان توسط باغداران در باغات خصوصی ناژوان کاشته شود.

مدیر طرح ساماندهی ناژوان با بیان اینکه در سال جاری ده‌ها هزار درخت در ناژوان کاشته شده است، تأکید کرد: کاشت درخت ریشه در عقاید ما دارد و امیدواریم این سنگ بنا ادامه پیدا کند.

وی ادامه داد: ۵۲ کیلومتر مادی در ناژوان وجود دارد که در ایام جاری بودن آب در بستر زاینده رود هزاران درخت در مجاورات آنها کاشته شد و اکنون نیز درصدد هستیم ریه شهر اصفهان روز به روز حفاظت شده و از شرایط مطلوبی برخوردار باشد.

هاشمیان با بیان اینکه اطلس باغ پرندگان و اطلس محلات ناژوان آماده شده است، خاطرنشان کرد: امروز نخستین تور مجازی مراکز گردشگری شهر به دست شهردار اصفهان کلید می‌خورد.

وی با اشاره به مسئله روشن کردن آتش در ناژوان به عنوان یک دغدغه جدی تأکید کرد: اگر سایر مناطق شهر تنها در ایام چهارشنبه دغدغه دارند، در ناژوان از ابتدای آبان تا پایان اسفند ماه هرسال، هر شب دغدغه آتش داریم، اما خوشبختانه در این راستا نیروی انتظامی همکاری خوبی با مدیریت ساماندهی ناژوان دارد که قابل تقدیر است.

کد خبر 480786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.