دست‌فروشان بافت مرکزی شهر تبریز ساماندهی می‌شوند

معاون خدمات شهری و اجرای شهردار تبریز از اجرای طرح ویژه در ساماندهی دست‌فروشان بافت مرکزی شهر و رفع سد معبر خیابان‌های تربیت و جمهوری خبر داد.

به گزارش ایمنا، محمدرضا قربانیان تبریزی در نشست بررسی عملکرد سه ساله معاونت خدمات شهری و اجرایی شهرداری تبریز، اظهار کرد: جمع‌آوری و ساماندهی دست‌فروشان و رفع سد معبر یکی از وظایف معاونت خدمات شهری و اجرایی است که در این حوزه با ۴ گروه وانت‌بارها، دست‌فروشان، بساط گستران و سد معبر مغازه‌ها مواجه هستیم.

وی افزود: او افزود: ۶۵۳ مورد وانت‌بار را تحویل پارکینگ دادیم و در مورد دست‌فروشان و بساط گستران نیز کارگروهی تشکیل شده است که از ۱۵ اسفند طرح ویژه‌ای در این زمینه آغاز شده است.

معاون خدمات شهری شهردار تبریز تصریح کرد: ما موظف به جمع‌آوری دست‌فروشان هستیم و دست‌فروشان تربیت و خیابان جمهوری را در پیاده‌راه خیابان جمهوری به صورت هر دو متر یک دست‌فروش در فضای ۱.۵ در ۱.۵ فعالیت خواهد کرد که از فردا_ شنبه ۲۳ اسفندماه_ در دیگر مناطق نیز آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه برای سال ۱۴۰۰ در تمامی مناطق ۱۰ گانه محلی به عنوان بازارچه برای فعالیت دست‌فروشان پیش‌بینی شده است، از اختصاص ردیف بودجه خاص جهت خرید ماشین‌آلات جدید در حوزه خدمات شهری خبر داده و گفت: در جهت ارتقای ایمنی پاکبانان برای سال آینده ردیف بودجه ویژه‌ای برای خرید ماشین‌آلات پیش‌بینی کردیم.

قربانیان با اشاره به اقدامات انجام گرفته در ایام کرونایی، افزود: از آغاز شیوع ویروس کرونا در منطقه ستاد کرونا تشکیل شده و تکالیف محوله را با جدیت بیشتری انجام دادند.

وی تأکید کرد: تمام نهادهای حاضر در ضدعفونی شهر، محلول‌های خود را از معاونت خدمات شهری می‌گرفتند و به جرأت می‌توانیم بگوییم بیشترین ضدعفونی شهر در آن ایام توسط نیروهای خدمات شهرداری تبریز انجام گرفته است.

معاون خدمات شهری شهردار تبریز خاطرنشان کرد: تمرکز ویژه‌ای در ایام کرونا بر روی سلامت و ایمنی پاکبانان داشتیم و در چند نوبت ماسک، لباس و دستکش در بین آنها توزیع کردیم.

وی با اشاره به طرح استقبال از بهار شهرداری تبریز، گفت: همانند سال‌های گذشته، امسال نیز طرح استقبال از بهار در ۱۰ آیتم از دهم اسفند آغاز شده و به مدت ۲۰ روز ادامه خواهد داشت.

قربانیان افزود: لکه‌گیری آسفالت، ترمیم دریچه‌های فاضلاب شهری، شستشوی پل‌های عابر پیاده، ایستگاه‌های اتوبوس، امحاء آگهی‌های تبلیغاتی، رنگ آمیزی جداول از جمله اقدامات معاونت خدمات شهری در طرح استقبال از بهار است.

کد خبر 480775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.