افتتاح فاز نخست مترو قم در بهار ۱۴۰۰

شهردار قم با ابراز امیدواری نسبت به افتتاح فاز نخست مترو در اردیبهشت ماه سال آینده، از مشارکت ویژه بخش خصوصی برای توسعه و عمران قم خبر داد.

به گزارش ایمنا، سید مرتضی سقائیان نژاد در آئین افتتاح، بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی ۹۹ پروژه شهری این کلانشهر، اظهار کرد: از جمله پروژه‌های شاخص بهره‌برداری شده می‌توان به تقاطع غیر همسطح ولی عصر (عج)، بوستان حنانه، بلوار حضرت خدیجه (س) و پیاده راه انقلاب اسلامی اشاره کرد.

وی با اشاره به تقاطع غیر همسطح ولی عصر (عج)، افزود: این پُل و رمپ با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان به سرانجام رسید.

شهردار قم در خصوص بوستان‌های قم تصریح کرد: از سال ۱۳۹۴ تعداد ۱۰۸ بوستان به قم اضافه شده و اکنون این کلانشهر دارای ۳۷۲ بوستان است، ضمن آن که سرانه فضای سبز نیز از ۱۳.۸ متر مربع به ۲۰.۳ متر مربع افزایش یافته و بعد از اصفهان و شیراز در رتبه سوم فضای سبز در بین کلانشهرها واقع شده است.

وی در ارتباط با پیاده راه خیابان انقلاب اسلامی و خیابان ارم، گفت: این دو پیاده راه به طول ۶۰۰ و ۴۰۰ متر می‌تواند ساحت قدسی اطراف حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) را حفظ کند.

سقائیان نژاد با اشاره به پروژه بلوار حضرت خدیجه (س)، افزود: شهرقم هر سال و در ایام نیمه شعبان با حضور سه میلیون زائر رو به رو می‌شد که مشکلات ترافیکی را بویژه در اطراف مسجد مقدس جمکران به دنبال داشت، اما بلوار حضرت خدیجه (س) با اعتباری بالغ بر ۱۹ میلیارد تومان می‌تواند این مشکلات را به حداقل برساند.

وی با تاکید بر اهمیت سرمایه گذاری‌های بخش خصوصی در قم، گفت: این سرمایه گذاری ها در سال جاری به بیش از یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان یعنی بیش از یک سوم بودجه شهرداری رسید که امیدواریم این حجم از سرمایه گذاری افزایش می‌یابد.

شهردار قم با درخواست از وزیر کشور برای درباره تأمین واگن‌های قطار شهری، خاطرنشان کرد: با کمک دولت و وزارت کشور، فاز نخست قطار شهری قم اردیبهشت ماه سال آینده و به طول ۵.۲ کیلومتر به بهره برداری برسد.

وی اظهار کرد: درخواست دیگر درباره ضرورت ساماندهی برخی مستخدمین شهرداری است که بیش از ۱۸ سال بلاتکلیف هستند و حتی برخی از آنها نیز بازنشسته شده اند و از این رو باید توجه خاصی نسبت به آنها صورت گیرد.

منبع: فارس

کد خبر 480772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.