پیکان ۱ - استقلال ۲/ استقلال مُرد تا برد!

استقلال در دیداری جنجالی، پیکان را از پیش رو برداشت تا به جمع شانزده تیم برتر جام حذفی برسد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، استقلال در اولین دیدار خود در جام حذفی با حساب دو بر یک شاگردان مهدی تارتار را در مصافی نزدیک و جنجالی از پیش رو بر داشت تا راهی یک هشتم نهایی شود.
مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی، یادواره شهدای آزادسازی خرمشهر
دیدار تیم‌های پیکان و استقلال
ورزشگاه: شهدای شهر قدس، تهران
تماشاگر: -
گل‌ها: شیخ دیاباته (دقیقه ۱۷- برای استقلال از روی نقطه پنالتی) - محمد دانشگر (دقیقه ۳۸- برای استقلال) - ابراهیم صالحی (دقیقه ۵۸- برای پیکان)
اخطار: مهدی عیدی (دقیقه ۱۳- از پیکان) - مهدی تارتار (دقیقه ۱۹- از پیکان) - محمد دانشگر (دقیقه ۳۴- از استقلال)
اخراج: -
پیکان تهران: علیرضا رضایی، نادر محمدی، ابراهیم صالحی (دقیق، ۸۲- فرزاد حاتمی)، حسین پورامینی، آرمان قاسمی، امیر روستایی، محمد ستاری، سامان فلاح، مجید عیدی، رضا جبیره (دقیقه ۷۳- محمد امین درویشی) و اسماعیل بابایی (دقیقه ۷۳- آرش قادری)
سرمربی: مهدی تارتار
استقلال تهران: رشید مظاهری، محمد دانشگر، سیاوش یزدانی، محمد نادری، وریا غفوری، احمد موسوی (دقیقه ۵۲- ارسلان مطهری)، مسعود ریگی، آرش رضاوند (دقیقه ۶۲- مهدی مهدی پور)، فرشید اسماعیلی، شیخ دیاباته (دقیقه ۶۲- بابک مرادی)، مهدی قایدی (دقیقه ۸۶- عارف غلامی)
سرمربی: فرهاد مجیدی
داور: حمید حاج ملک
شرح بازی:
استقلال بازی را بهتر آغاز کرد و از همان ابتدا توپ‌ها را از سمت چپ و راست به روی دروازه پیکان ریختند. دقایقی بعد کاشته غفوری پس از برخورد با تیرک و گلر پیکان جلو دروازه به دیاباته رسید اما تکل مجید عیدی مانع از گلزنی او شد تا داور نقطه پنالتی را نشان دهد و عیدی را ابتدا با کارت قرمز جریمه کند اما پس از اعتراض شدید پیکانی‌ها نظرش را تغییر و رنگ کارت را به زرد تقلیل داد.

پس از دریافت این گل، پیکانی‌ها به سمت دروازه حریف برای جبران یورش بردند اما باز هم استقلالی‌ها بودند که روی ارسال دقیق نادری و بغل پا استادانه دانشگر به گل رسیدند تا نیمه اول را برد دو گله به اتمام برسانند.

نیمه دوم را پیکان تهاجمی‌تر شروع کرد و در دقیقه ۵۸ مزد تلاش خود را گرفته و ابراهیم صالحی موفق به کاهش اختلاف به یک گل شد. آنها در ادامه نیز فشار را برای زدن گل دوم حفظ کردند اما ضد حملات استقلال بارها دروازه رضایی را تا آستانه باز شدن پیش برد ولی نادرمحمدی و تیرک دروازه مانع این اتفاق شدند.
شرح گل‌:
۱-۰ (دقیقه ۱۷- شیخ دیاباته) - دیاباته به آرامی ضربه پنالتی را به گوشه سمت راست دروازه فرستاد.
۲-۰ (دقیقه ۳۸- محمد دانشگر) - ارسال نادری از سمت چپ به گوشه مخالف و دانشگر رسید تا او با ضربه‌ای دقیق با پا راست دروازه بگشاید.
۲-۱ (دقیقه ۵۸ - ابراهیم صالحی) - صالحی در محوطه استقلال صاحب توپ شد تا با شوتی سرکش تور دروازه مظاهری را فرو ریزد.
دقایق حساس:
دقیقه ۱۳- کاشته وریا غفوری ابتدا به تیرک و در ادامه به رضایی خورد تا توپ جلو دروازه خالی بیافتد و شیخ دیاباته
دقیقه ۳۳- شوت ناگهانی قایدی از فاصله‌ای بسیار دور را گلر پیکان در دو مرحله مال خود کرد.
دقیقه ۷۱- پاس بلند نادری به پشت مدافعین با خروج اشتباه رضایی به بابک مرادی رسید و در حالی که دروازبان پیکان از دروازه خود خارج شده بود، نادر محمدی ضربه‌ای که به سمت دروازه خالی تیمش در حال حرکت بود را به اوت فرستاد.

دقیقه ۸۱- پاس عمقی مهدی قایدی مطهری را تک به تک کرد و او پاس کات بکی را برای مرادی فرستاد اما ضربه‌اش را باز هم نادر محمدی از خط دروازه بیرون کشید.

دقیقه ۸۴- ارسال فرشید اسماعیلی را بابک مرادی با ضربه سر به تیرک افقی پیکان کوبید و در ادامه شوت قایدی با واکنش رضایی همراه شد.
نکات ویژه:
* در دقیقه ۱۳ داور ابتدا مجید عیدی را به خاطر خطا پنالتی با کارت قرمز مستقیم کرد اما خیلی زود تصمیمش را پس گرفت و آن را با کارت زرد تعویض کرد تا بازیکن پیکان در زمین بماند.

کد خبر 480730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.