سال آینده ۴۳ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در قم انجام می‌شود

شهردار قم گفت: تا سه ماهه نخست سال آینده چهار طرح مهم با اعتبار ۴۳ هزار و ۵۵۳ میلیارد ریال در این استان با بخش خصوصی نهایی و به امضاء می رسد که این رقم بیش از کل بودجه شهرداری در سال ۱۴۰۰ است.

به گزارش ایمنا، سید مرتضی سقائیان‌نژاد در آئین افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۹۹ طرح بزرگ شهرداری با اعتبار ۱۰ هزار میلیارد ریال در سالن همایش‌های شهرداری قم، حجم سرمایه گذاری بخش خصوصی در این استان را قابل توجه دانست و اظهار کرد: ۱۱ هزار و ۴۲۴ میلیارد ریال در سال ۹۹ سرمایه گذاری در قم توسط بخش خصوصی انجام شده است که این رقم حدود یک سوم بودجه شهرداری قم است.

وی با بیان اینکه این ششمین مرحله از افتتاحیه‌های سال ۹۹ شهر قم است، تصریح کرد: در مرحله اول همزمان با دهه کرامت دو هزار میلیارد تومان، مرحله دوم همزمان با هفته دولت ۱۱۵ میلیارد تومان و مرحله سوم این افتتاحیه‌ها همزمان با هفته دفاع مقدس با اعتبار ۷۰ میلیارد تومان طرح‌های مختلف به بهره برداری رسید.

شهردار قم تاکید کرد: چهارمین مرحله افتتاح شرح‌های شهرداری قم در دهه ولایت با ۸۶۰ میلیارد تومان و پنجمین مرحله نیز دهه فجر با یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان بود.

وی افزود: امروز مرحله ششمین این طرح‌ها را در سالروز بعثت نبی اکرم (ص) و پایان سال با افتتاح ۹۹ طرح در حوزه‌های عمرانی، ترافیکی، محیط زیستی، تفریحی، خدماتی و شهرسازی با رقمی بالغ بر یک هزار و ۶۵ میلیارد تومان برگزار شد.

سقائیان‌نژاد گفت: تقاطع سه سطح میدان ولی عصر (عج)، بوستان‌های منطقه هشت و دو، بلوار حضرت خدیجه (س) و طرح‌های سرمایه گذاری از جمله طرح‌های شاخصی است که امروز به بهره برداری رسید.

وی نقش سرمایه گذاری در اداره شهرها را بسیار مهم دانست و تاکید کرد: با افتتاح بلوار آیت الله بروجردی با ۹ کیلومتر منطقه پردیسان از بن بست خارج شد و با اجرای تقاطع غیر همسطح کریمه در منطقه شهر قائم، این منطقه محروم نیز از بن بست خارج شد که برای این اقدام‌ها اجرای تقاطع غیر همسطح ولی عصر (عج) ضروری بود.

شهردار قم با بیان اینکه هم اکنون ۳۷۲ بوستان در این شهر وجود دارد، افزود: از سال ۹۴ تا کنون ۱۰۸ بوستان به بوستان‌های استان افزوده شده و سرانه فضای سبز استان از ۱۳.۸ متر مربع به ۲۰.۳ متر مربع افزایش یافته است.

وی ادامه داد: هم اکنون کلانشهر قم پس از اصفهان و شیراز در بین کلانشهرهای کشور در رتبه سوم از نظر سرانه فضای سبز قرار دارد.

سقائیان‌نژاد با اشاره به افتتاح چهار بوستان در منطقه هشت، گفت: بوستان عترت با ۱۲ هکتار امروز به بهره برداری رسید ضمن اینکه بوستان حنانه با مساحت هفت هکتار با انواع امکانات رفاهی و تفریحی از جمله طرح‌هایی است که امروز افتتاح شد.

وی با اشاره به مشکلات پیش آمده برای راه اندازی مترو قم، افزود: ۸۰ واگن به قم اختصاص داده شده است که تأمین تضامین برای این واگن‌ها، تفاوت قیمتی هر واگن و همچنین درخواست تأخیرات ازجمله مشکلات این طرح است.

وی تاکید کرد: تمام تلاش مجموعه شهرداری قم بهر برداری از فاز اول مترو در اردیبهشت ۱۴۰۰ به طول ۵.۲ کیلومتر است که این کار با کمک وزارت کشور قابل تحقیق است.

شهردار قم وضعیت نابسامان مستخدمان شهرداری را از دیگر مشکلات و چالش‌های شهرداری دانست و تصریح کرد: از سال ۱۳۸۱ توقف در استخدامی شهرداری‌ها انجام شده که موجب بلاتکلیفی کارکنان شده است.

منبع: ایرنا

کد خبر 480724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.