نظر کارشناسان داوری درباره صحنه‌های مشکوک دیدار پیکان و استقلال

دو کارشناس مطرح داوری به بررسی صحنه‌های مشکوک دیدار امروز پیکان و استقلال پرداختند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، استقلال عصر امروز پنجشنبه - ۲۱ اسفند ماه - در اولین گام خود در جام حذفی به مصاف پیکان رفت که در نهایت با نتیجه موفق به صعود به یک هشتم نهایی این رقابت‌ها شد. قضاوت این مسابقه بر عهده حمید حاج ملک بود و پر از برخوردها و صحنه‌های مشکوک در نزدیکی محوطه جریمه بود. او در یکی از عجیب‌ترین تصمیم‌ها، ابتدا مجید عیدی را به خاطر خطا پنالتی روی دیاباته اخراج و پس از اعتراض‌های فراوان پیکانی‌ها، به کارت زرد برای این بازیکن خاطی بسنده کرد. صحنه‌های بحث برانگیز و مشکوک داوری این مسابقه توسط نوذر رودنیل و حیدر سلیمانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، بررسی شده که در ادامه می‌خوانید:

پنالتی استقلال و کارت قرمزی که زرد شد!

در دقیقه ۱۳ بازی کاشته به دست آمده از فاصله‌ای نسبتاً دور را وریا غفوری زد که توپ پس از اصابت به تیک عمودی و دروازبان پیکان جلوی دروازه خالی این تیم قرار گرفت. شیخ دیاباته به همراه مجید عیدی، مدافع پیکان به دنبال این توپ رفته و تکل زدند و نهایتاً دروازه باز نشد اما حمید حاج ملک نقطه پنالتی را نشان داد و مدافع پیکان را با کارت قرمز مستقیم از زمین اخراج کرد. این تصمیم داور اعتراض شدید پیکانی‌ها را به دنبال داشت تا حاج ملک با مشورت کمک خود، نظرش را عوض کرده و کارت قرمزی که مجید عیدی داده بود را با زرد عوض کند.

رودنیل: در این صحنه پنالتی و کارت زرد و نه پنالتی و کارت قرمز، درست بود. میرزابیگی، کمک داور اول به فریادش رسید و به او یادآوری کرد که در سه مورد می‌توانیم کارت قرمز بدهیم که شامل گرفتن، هل دادن و هند کردن است. در اینجا این سه فاکتور را نداشتیم اما پنالتی درست نبود.

سلیمانی: در اعلام پنالتی هیچ نقصی نداریم و کاملاً درست بوده اما اخراج بازیکن غلط بود. علت آن این است که مدافع پیکان امکان بازی کردن توپ با پا را داشت و در چنین زمانی، داور صرفاً پنالتی را باید اعلام کرده و با کارت زرد جریمه کند. ولی اگر این مدافع با دست هل داده یا مهاجم را می‌گرفت، باید مستقیم اخراج می‌شد که در اینجا کمک داور اول توانست به داور کمک کند و او را نجات دهد.

نظر کارشناسان داوری درباره صحنه‌های مشکوک دیدار پیکان و استقلال

گل دانشگر آفساید بود؟

دقیقه ۳۸ ارسال بلند نادری روی پاهای محمد دانشگر نشست تا توپ را به زاویه‌ای بفرستد که رضایی امکان گرفتن آن را نداشته باشد تا استقلال دو بر صفر پیش بیافتد.

رودنیل: گل دوم استقلال سالم بود و به اشتباه گفتند آفساید بوده است.

سلیمانی: گل دوم استقلال اگر VAR موجود بود، احتمالاً مردود می‌شد.

نظر کارشناسان داوری درباره صحنه‌های مشکوک دیدار پیکان و استقلال

سرنگون شدن نادری در محوطه پیکان

اواخر نیمه نخست بود نادری برای ورود به هجده قدم استارت سریعی در کورس با مدافع پیکان زد و توسط او سرنگون شد اما داور اعتقادی به پنالتی نداشت.

رودنیل: ادامه بازی درون محوطه جریمه پیکان درست بود.

سلیمانی: دقیقه ۴۲ نادری درون محوطه جریمه پیکان سرنگون می‌شود که مدافع هیچ نقشی را در آن ندارد و خطایی اتفاق نیافتاد.

نظر کارشناسان داوری درباره صحنه‌های مشکوک دیدار پیکان و استقلال

عملکرد کلی تیم داوری

رودنیل: اخطارهایی که داور داد و اکثر خطاهایی که گرفت درست بود. خیلی از خطاها را هم حاج ملک به نفع دو طرف نگرفت. دقیقه ۸ در محوطه جریمه پیکان ادامه بازی صحیح بود و هیچ اتفاقی رخ نداد. دقیقه ۳۴ خطا بیرون از محوطه و اخطار به دانشگر درست بود چرا که اصل خطا بیرون بود و بازیکن خودش را به درون محوطه انداخت. دقیقه ۴۹ شاهد کار قشنگ کمک داور بودیم که آفساید دیاباته را اعلام کرد. دقیقه ۷۵ کرنر به نفع استقلال شد اما متأسفانه ضربه دروازه گرفته شد. بحث عمده ما روی صحنه دقیقه ۸۸ است که همه فکر می‌کردند خطا دروازبان روی مهاجم پیکان رخ داده اما این طور نبود و ادامه بازی درست بود. دقیقه ۹۰ نیز در محوطه جریمه استقلال ادامه بازی صحیح بود.

سلیمانی: دیدار دو تیم استقلال و پیکان قضاوت خوبی نداشت. به نظرم همه چیز از دقیقه ۱۴ شروع شد که داور پنالتی را اعلام می‌کند. ۴۵ دقیقه دوم، نیمه نرمالی بود که دو تیم دنبال کردند و صحنه خاصی برای ارزیابی داور وجود نداشت.

کد خبر 480718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.