سرمایه‌گذاری ۱۵۰ میلیارد تومانی دولت برای محرومیت‌زدایی ارتباطی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در یکی از شبکه‌های اجتماعی از سرمایه‌گذاری ۱۵۰ میلیارد تومانی دولت برای محرومیت‌زدایی در حوزه ارتباطات شهرستان بشاگرد خبر داد.

به گزارش ایمنا، «محمدجواد آذری جهرمی» در صفحه اینستاگرام خود نوشت: در مجموع ۱۳۶ هزار نفر از مردم روستاهای هرمزگان، اینترنت دار و سوار بر قطار فضای مجازی شدند.

وی افزود: مجموع شبکه فیبر نوری هرمزگان ۲ هزار و ۸۰۰ کیلومتر بود که ۸۰۰ کیلومتر جدید به آن اضافه شد.

وزیر ارتباطات خاطرنشان‌کرد: مجموعه دکل‌های مخابراتی کل استان حدود ۸۰۰ سایت بود که ۱۸۶ دکل جدید اضافه شد.

آذری‌جهرمی تاکید کرد: فقط پنج درصد روستاهای بشاگرد اینترنت داشتند، امروز بیش از ۸۰ درصد دارای اینترنت هستند و در آینده این عدد به ۱۰۰ درصد خواهد رسید.

وی گفت: به لطف خدا در یک پروژه فشرده ۶ ماهه و با سرمایه‌گذاری ۱۵۰ میلیارد تومانی دولت، محرومیت در حوزه ارتباطات از بشاگرد زدوده شد.

به گزارش ایمنا، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امسال برای دومین بار در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه (۱۹ و ۲۰ اسفندماه) به شرق و مرکز هرمزگان سفر کرد تا شاهد روند تکمیلی فرآیند طرح‌های ارتباطی در این استان باشد.

وی در روز نخست سفر خود برای بررسی پوشش آنتن دهی تلفن همراه روستاهای شهرستان بشاگرد عازم این شهرستان شد و از چند روستا از جمله روستاهای «وی» و «دهندرشه بابک» سرکشی کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پس از دیدارهای مردمی در جمع اهالی و مسؤولان شهرستان بشاگرد گفت: ۸۵ درصد روستاها و راه‌های ارتباطی شهرستان بشاگرد با اقدام‌های انجام شده در زمینه احداث دکل‌های مخابراتی و شبکه فیبرنوری به اینترنت پر سرعت دسترسی دارند.

آذری جهرمی در حاشیه بازدید از وضعیت آنتن دهی تلفن همراه در شهرستان بشاگرد اظهار داشت: برای اینکه روستاهای باقی مانده هرمزگان به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت متصل شده و دانشجویان این مناطق بتوانند از آموزش مجازی و موهبت‌هایی که اینترنت می‌تواند فراهم کند استفاده کنند برنامه ریزی فشرده‌ای انجام شد.

وی ادامه داد: محور اصلی محرومیت زدایی از شهرستان بشاگرد بود که یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تنها در این منطقه سرمایه گذاری شد که نتیجه آن احداث افزون‌بر ۷۶ سایت تلفن همراه و ۲۴۰ کیلومتر خط فیبرنوری است.

منبع: ایرنا

کد خبر 480707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.