استقلال - پیکان/ آبی‌ها به دنبال تکرار خاطرات شیرین حذفی با فرهاد

استقلال در اولین دیدار خود در جام حذفی باید عصر امروز (پنجشنبه) با پیکان دیدار کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آبی‌پوشان پایتخت در نخستین گام خود در جام حذفی فصل ۱۳۹۹-۱۴۰۰ بایدد عصر امروز پنجشنبه - ۲۱ اسفند ماه - در شهر قدس به مصاف پیکان بروند. استقلال که حالا برای دومین بازی پیاپی فرهاد مجیدی را روی نیمکت دارد، به دنبال گذر از همشهری، تکرار خاطرات شیرین جام حذفی فصل قبل و البته این بار تکمیل مسیر ناتمام هستند. آن سوی میدان نیز شاگردان مهدی تارتار که عملکرد درخور احترامی تا اینجا فصل داشته‌اند، حالا قصد دارند با غلبه بر استقلال پا به مراحل بعدی جام حذفی بگذارند.

تکمیل راه ناتمام!

استقلال پس از فاصله گرفتن از صدر و افزایش نارضایتی از فکری و کادرش، تصمیم به تغییر سرمربی گرفتند تا برای سومین فصل پیاپی سرانجام لیگ‌شان را به فرهاد مجیدی بسپارند. آن‌ها این روزها ۴ امتیاز با پرسپولیس و سپاهان که مدعیان اصلی قهرمانی در لیگ هستند فاصله گرفته‌اند و برای رسیدن بر بام رقابت‌ها، کار چندان آسانی پیش رو ندارند.

با این حال جام حذفی مانند فصل گذشته می‌تواند میدان مناسبی برای خودنمایی مجیدی و تیمش باشد. آن‌ها سال گذشته تا یک قدمی قهرمانی در این رقابت‌ها پیش رفتند اما بازی ضعیف‌شان در فینال مقابل تراکتور ساکت الهامی همه رویاهایشان را بر باد داد تا فرهاد مجیدی در شرایطی اخراج شود که استقلال را به دو نایب قهرمانی رسانده اما جامی را به تهران نیاورده است.

استقلال - پیکان/ آبی‌ها به دنبال تکرار خاطرات شیرین حذفی با فرهاد

البته استقلال شروع نسبتاً سختی در جام حذفی این فصل دارد و با قرعه دشوارتری نسبت به سایر مدعیان، باید مقابل تیمی لیگ برتری به میدان برود؛ این در حالی است که پرسپولیس باید با مس نوین کرمان که تیمی نسبتاً ناشناخته محسوب می‌شود مصاف کنند و تراکتور با کناره‌گیری شهرداری ماهشهر، بی‌دردسر به یک هشتم نهایی راه یافته است و تنها شاگردان نویدکیا از بین مدعیان کار دشواری مانند آبی‌ها داشته و باید مس رفسنجان دیدار کنند.

پیکان و چشم به ضیافت پنالتی‌ها

پیکان با وجود شرایط سخت مالی این فصل عملکرد بهتری نسبت به لیگ گذشته تا اینجا کار داشته است. آن‌ها اگر چه در جایگاه یازدهم جدول قرار دارند اما تیم سرسختی نشان داده و بسیاری از تیم‌های قدرتمند از جمله همین استقلال را به دردسر انداخته‌اند. استقلال در دیدار رفت لیگ بیستم مقابل پیکان در شهر قدس با تساوی بدون گل متوقف شد تا حالا فرهاد مجیدی مانند بازی قبلی برابر فولاد، فرصت جبران نتایج فکری را داشته باشد.

استقلال - پیکان/ آبی‌ها به دنبال تکرار خاطرات شیرین حذفی با فرهاد

با این حال سبک دفاعی پیکان و پرتاب اوت‌های بلند این تیم، می‌تواند نفس استقلال را در یک شانزدهم نهایی گرفته و در همین مرحله، آن‌ها را از دور رقابت‌ها کنار زند. با توجه به سبک بازیی شاگردان تارتار اصلاً بعید نیست که آن‌ها چشم به وقت‌های اضافه و ضربات پنالتی داشته باشند تا شانس خود برای پیروزی مقابل استقلال را افزایش دهند.

کد خبر 480664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.