حضور تماشاگران خارجی در المپیک ۲۰۲۱ توکیو منتفی شد

خبرگزاری کیودو اعلام کرد دولت ژاپن به این تصمیم رسیده که المپیک توکیو در سال ۲۰۲۱ را بدون حضور تماشاگران خارجی برگزار کند.

به گزارش ایمنا و به نقل از کیودو، دولت ژاپن امروز، چهارشنبه در نشست کمیته برگزاری بازی‌ها که به صورت مجازی با کمیته بین‌المللی المپیک و پارالمپیک برپا شد اعلام کرد المپیک توکیو در سال ۲۰۲۱ بدون حضور تماشاگران خارجی برگزار خواهد شد.

مقامات می‌گویند نگرانی عمومی در مورد ویروس کرونا و انتشار انواع واگیردار تر این ویروس منجر به این تصمیم شده است.

به گفته مقاماتی که خواستند نامشان فاش نشود، دولت به این نتیجه رسیده است که با توجه به نگرانی مردم ژاپن در مورد ویروس کرونا و این واقعیت که انواع واگیری بیشتری در بسیاری از کشورها مشاهده شده است، استقبال از تماشاگران خارجی امکان پذیر نیست.

در دولت ژاپن و احزاب حاکم این باور که پذیرش تماشاچیان خارجی برای تماشای بازی‌های المپیک و پارالمپیک توکیو دشوار خواهد بود، در حال افزایش بود.

این امر با توجه به عواملی مانند تأثیر نامعلوم نسخه جهش یافته جدید ویروس کرونا و همچنین وضعیت ابتلاء در داخل و خارج از کشور می‌باشد.

هاشیموتو سیکو رئیس کمیته برگزاری بازی‌ها گفته است که تصمیم درباره این موضوع باید قبل از شروع دو امدادی حمل مشعل در روز ۲۵ ماه مارس گرفته شود. هماهنگی‌های لازم برای گفت‌وگوهای پنج جانبه اوایل هفته آینده انجام خواهد شد تا اینکه بتوان این مسئله را حل کرد.

کد خبر 480581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.