به دام افتادن جاعل ۴۰ میلیاردی

دستگیری عامل فروش و قاچاق سلاح و مهمات جنگی در فضای مجازی، ۴ سارق مسلح در چنگال قانون، دستگیری مامور پلیس قلابی، به دام افتادن جاعل ۴۰ میلیاردی، رهایی محکوم به قصاص بعد از ۵ سال و دستگیری قاتل فراری پس از ۲۱ ماه را در بسته حوادث ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رئیس پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ از شناسایی و بازداشت عامل فروش و قاچاق سلاح و مهمات جنگی در فضای مجازی خبر داد و گفت: متهم پس از تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی شد.

علی ذوالقدری گفت: مأموران مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ در رصدهای اطلاعاتی موفق شدند فردی را که در زمینه قاچاق سلاح و مهمات فعالیت داشت و در فضای مجازی اقدام به تبلیغ، خرید و فروش انواع سلاح‌های جنگی و شکاری و مهمات می‌کرد، را شناسایی کنند.

وی افزود: پس از اینکه سوژه مورد نظر از تحت تعقیب بودن خود توسط پلیس مطلع شد، اقدام به جابجایی مخفیگاه و خروج از تهران کرد و به یکی از شهرهای مرزی در شمال غرب کشور متواری شد، اما مأموران موفق شدند محل تردد این فرد را شناسایی و با هماهنگی قضائی بامداد روز هجدهم اسفند متهم را دستگیر و برای ادامه تحقیقات به مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی پایتخت منتقل کردند.

۴ سارق مسلح در چنگال قانون

دادستان باغملک از دستگیری چهار سارق مسلح خبر داد و گفت: سارقان اقدام به سرقت یک خودروی پژو در این شهرستان کرده بودند.

سهراب لهراب اظهار کرد: چندی قبل چند سارق مسلح در باغملک یک دستگاه سواری پژو را به سرقت بردند.

وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع، پرونده این سرقت تشکیل و از سوی نیروی انتظامی مورد پیگیری جدی قرار گرفت، ظرف مدت ۴۸ ساعت ۲ سارق اول در یکی از شهرستان‌های همجوار دستگیر شدند.

دادستان باغملک ادامه داد: نفر سوم این سرقت نیز پس از چند روز در نقطه دیگری از استان و سرانجام نفر چهارم در حوزه باغملک دستگیر شد.

دستگیری مأمور پلیس قلابی

فرمانده انتظامی ساوه از دستگیری مأمور قلابی خبر داد.

علی اکبر عیسی آبادی اظهار کرد: با اعلام شکایت یکی از شهروندان در خصوص اخاذی فردی از او در پوشش مأمور پلیس و همچنین چندین مورد گزارش مشابه بررسی موضوع از سوی مأموران کلانتری ۱۲ شهرستان آغاز شد.

وی ادامه داد: متهم با انجام تحقیقات تخصصی پلیس و در مدت زمانی کوتاه شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی دستگیر شد.

فرمانده انتظامی ساوه افزود: در تحقیقات اولیه مشخص شد که این فرد با تجهیز یک دستگاه خودروی سواری به چراغ هشدار دهنده در مواردی متعدد با جعل عنوان و معرفی خود به عنوان مأمور پلیس از شهروندان اخاذی کرده است.

وی گفت: پس از اعترافات متهم بسیاری از اقلامی که این فرد در کلاهبرداری‌ها به دست آورده بو، به مالباختگان تحویل شد.

جاعل ۴۰ میلیاردی به دام افتاد

فرمانده انتظامی استان اردبیل از دستگیری کلاهبردار تحت تعقیب در عملیات کارآگاهان پلیس آگاهی اردبیل و کشف کلاهبرداری ۴۰ میلیارد ریالی خبر داد.

هوشنگ حسینی اظهار کرد: در پی وصول ۳۹ فقره برگ جلب و محکومیت از شورای حل اختلاف اردبیل مبنی بر دستگیری کلاهبردار و جاعل حرفه‌ای تحت تعقیب، اقدام در این رابطه با تشکیل تیم‌های عملیاتی در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: با انجام بررسی‌های تخصصی و افزایش و هدفمندسازی گشت‌زنی‌های انتظامی، جاعل با اشرافیت کامل اطلاعاتی و در یک عملیات منسجم پلیسی هنگام خروج از مخفیگاهش دستگیر شد.

رهایی محکوم به قصاص بعد از ۵ سال

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک از عفو و گذشت یک قاتل محکوم به قصاص با تلاش و پیگیری کارکنان قضائی و مددکاران زندان پس از پنج سال خبر داد.

سعید احمدزاده افزود: دی ماه سال ۹۴ اختلافات شخصی دو نفر سبب بروز درگیری میان آن‌ها شد که در این نزاع، شخصی ۴۵ ساله و متأهل اقدام به خفه کردن مقتول ۳۴ کرد.

سعید احمدزاده افزود: قاتل از سال ۹۴ تاکنون در زندان به سر می‌برد و حکم قصاص نفس او نیز تأیید شده بود و باید به زودی اجرا می‌شد که با تلاش و پیگیری‌های کارکنان قضائی و مددکاران زندان، اقدامات در جهت سازش مؤثر واقع شد و اولیای دم با گذشتن از حق خویش مبنی بر قصاص قاتل و عفو و گذشت او، رضایت قطعی خویش را اعلام کردند و موجب رهایی محکوم علیه پس از پنج سال شدند.

دستگیری قاتل فراری پس از ۲۱ ماه

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه از دستگیری قاتل فراری پس از ۲۱ ماه در شهر کرمانشاه خبر داد.

محمدرضا آمویی با اشاره به قتل پسر جوانی در خردادماه سال گذشته در یکی از شهرک‌های حاشیه‌ای شهر کرمانشاه اظهار کرد: با توجه به تحقیقات به عمل آمده توسط کارآگاهان پلیس آگاهی استان کرمانشاه مشخص شد مقتول ۲۹ ساله حین رانندگی سبقت خطرناک و نامتعارفی از وسیله نقلیه دیگر گرفته است.

وی افزود: اندکی پس از این سبقت میان مقتول و راننده دیگر خودروی سواری درگیری پیش آمده و در این درگیری قاتل ۲۴ ساله به وسیله چماق، ضرباتی را به راننده‌ای که از او سبقت گرفته وارد کرده و راننده ۲۹ ساله را به قتل می‌رساند.

کد خبر 480580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.