عملکرد مدیریت شهری اصفهان در حوزه ایثار و شهادت قابل تقدیر است

سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان گفت: مجموعه مدیریت شهرداری اصفهان در این دوره پیرامون ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با اقدامات بسیار خوب ثابت کرد که وفادار به عهدی که با شهدا بستند، هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مسعود احمدی نیا امروز چهارشنبه _ ۲۰ اسفند ماه ۹۹، در آئین اولین اکران فیلم «مستند مادرانه» در آستانه فرارسیدن روز بزرگداشت شهدا با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و ۲۳ هزار و ۵۰۰ شهید اصفهان، اظهار کرد: مجموعه مدیریت شهرداری اصفهان در این دوره پیرامون ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با اقدامات بسیار خوب ثابت کرد که وفادار به عهدی که با شهدا بستند، هستند.

وی با بیان اینکه در نگاه شهید حاج حسین خرازی خلوص نیت به وضوح قابل مشاهده است، تصریح کرد: به فرموده امام خمینی (ره) بنیاد شهید یک نهاد مقدس و افضل سایر نهادها است که فرق آن با سایر نهادها روح بلند شهدا است که به آن ارج نهاده است.

سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان تأکید کرد: اگر امروز در دنیا ایران مظهر قدرت و اقتدار در نظام اسلامی است و به بالندگی، بزرگی و آزادی خواهی شهرت دارد مرهون مجاهدت آزادی خواهان جهان است و تفکر و اندیشه امام (ره) چیزی جز خلوص شهدا نیست.

وی تأکید کرد: در دوران جنگ که مدیریت بحران داشتیم جنگ نابرابر حاج حسین‌ها به برکت اندیشه امام خمینی (ره) به ما عزت داد و فرهنگ و ایثار اجتماعی حاصل روحیه بلند خانواده شهدا است.

احمدی نیا ادامه داد: امروز قناعت، حجب و حیای خانواده بزرگ ایثارگران برگرفته از فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی با بیان اینکه حدود ۷۵ هزار جانباز و آزاده و ۲۳ هزار و ۵۰۰ شهید در استان اصفهان وجود دارد و در حالی که ۶ درصد جمعیت کشور را داریم اما ۱۰.۶ درصد ایثارگران کشور از اصفهان است، تأکید کرد: اصفهان بالاترین آمار ایثارگری را در کشور دارد.

وی گفت: لشکر ۱۴ امام حسین (ع) محور اصلی مقاومت هشت سال دفاع مقدس بود که امیدواریم تولیداتی در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت خلق شود.

سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان با بیان اینکه برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ظرفیت‌های فوق العاده ای وجود دارد که باید مورد استفاده قرار گیرد، گفت: در حال حاضر یک میلیون دانش آموز در اصفهان مشغول تحصیل هستند که با احتساب جمعیت دانشجویی یک سوم جمعیت استان را شامل می‌شود و این در حالی است که فرزندان ما تشنه فرهنگ ایثار و شهادت هستند و باید بدانند جوان‌ترین فرمانده لشکر امام حسین (ع) چه سیره‌ای داشته است.

وی ادامه داد: اگر فاصله بین نسل‌ها اتفاق افتد قطعاً شهدا از ما بازخواست خواهند کرد بنابراین باید با وحدت و همدلی به وظیفه خود عمل کنیم.

احمدی نیا از مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان به عنوان مجری مستند مادرانه قدردانی کرد و گفت: این اقدام حاصل خوش فکری مدیر کل ارتباطات شهرداری اصفهان بوده است و امیدواریم ما به عنوان مردم جامعه قدردان شهدا و ایثارگران باشیم.

تبیین فرهنگ ایثار و شهادت وظیفه‌ای همگانی

در ادامه "مجید صدیقی" کارگردان مستند مادرانه نیز در سخنانی اظهار کرد: به فرموده مقام معظم رهبری امروز فضیلت پاسداشت و نکوداشت و زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست.

وی تأکید کرد: خدا را شاکریم که توسط اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان فرصت خوبی فراهم شد تا گامی هرچند کوچک در راستای تبیین فرهنگ ایثار و شهادت برداریم و امیدواریم با ثبات قدم این مسیر را ادامه دهیم.

صدیقی گفت: از روح بلند شهدای دفاع مقدس به ویژه روح بلند شهید سردار حاج حسین خرازی استمداد می‌طلبیم و از مظهر خانواده شهدا طلب دعای خیر داریم.

به گزارش ایمنا، در پایان این مراسم "حاجیه خانم تابش" مادر بزرگوار سردار شهید حاج حسین خرازی از شهرداری اصفهان برای تولید "مستند مادرانه" قدردانی کرد.

همچنین در آئین رونمایی از مستند مادرانه از مادر سردار شهید حاج حسین خرازی و عوامل تولید این مستند تجلیل شد.

کد خبر 480573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.