شماره حساب بانکی و سیم کارت شخصی؛ دو مسیر احراز هویت نامزدها

رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات کشور ضمن تشریح مراحل ثبت نام انتخابات شوراهای شهر، تاکید کرد افراد نیازی به مراجعه به فرمانداری‌ها ندارند.

به گزارش ایمنا، امیر شجاعان در مصاحبه با برنامه "رویداد" در خصوص نحوه ثبت نام الکترونیک داوطلبان شورای شهر در خصوص اینکه ثبت نام باید روی گوشی‌های هوشمند صورت گیرد، گفت: گوشی‌ها باید سیستم عامل اندروید به روز داشته باشند.

وی روش دوم را استفاده از رایانه شخصی عنوان کرد و افزود: در هر دو حالت، فرد عملاً باید یک شماره موبایل به نام خود داشته باشد و ما اولین کنترل را روی شماره ملی و موبایل صورت می‌دهیم.

شجاعان ادامه داد: در وهله بعد، بایستی یک شماره کارت بانکی متعلق به فرد داوطلب ارائه شود و ما از مسیر بانک کشور احراز هویت انجام می‌دهیم.

وی با بیان اینکه افراد باید سوالات روی پرسشنامه را نیز تکمیل کنند، گفت: ثبت نام اولیه به افراد تعلق می‌گیرد که بخشی از بررسی‌ها بصورت اینترنتی اتفاق می‌افتد و در این مسیر مدارک فرد با مراجع صادره کنترل می‌گردد.

شجاعان پایان خدمت، مدرک تحصیلی یا جانبازی و… را از جمله این اطلاعات دانست و افزود: پس از دقایقی پاسخی ارسال می‌نمائیم مبنی بر اینکه اطلاعات فرد درست بوده است یا خیر که اگر اشکالی موجود باشد، اطلاعات به فرد باز گردانده شده تا مشکل آن رفع شود.

رئیس مرکز توسعه دولت الکترونیک در وزارت کشور ادامه داد: پس از پایان این مراحل، در کارتابل فرمانداریِ حوزه انتخابیه، اطلاعاتی مندرج می‌شود و دیگر نیازی به حضور ثبت نام کنندگان نخواهد بود.

شجاعان افزود: در نهایت پیغامی ارسال می‌شود که نشان از قطعی شدن ثبت نام بوده و به معنای احراز هویت افراد نیست و افراد باید برای فرایندهای بعدی منتظر باشند.

وی گفت: همچنین عزیزان می‌توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت، با پرداخت هزینه هر دفتر اقدام به ثبت نام می‌کنند و دیگر نیازی نیست شماره موبایل یا کارت بانکی به نام خود فرد باشد چراکه فرد بصورت فیزیکی حضور دارد.

شجاعان گفت: توصیه می‌کنیم افراد به هیچ عنوان به فرمانداری مراجعه نکنند تا ثبت نام در فرایندی سلامت تکمیل گردد.

کد خبر 480561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.