افتتاح چندین طرح مهم در هفته پایانی سال

وزیر نیرو گفت: هفته آینده ما چند طرح مهم را در استان‌های گیلان و مازندران افتتاح خواهیم کرد.

به گزارش ایمنا، رضا اردکانیان در حاشیه جلسه امروز هیأت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ما در پویش هر هفته الف ب ایران از جمله وعده‌هایمان این بود که به ۱۶۵۰ روستا آبیاری پایدار برسیم. خوشبختانه با افتتاح دیروز هر ۱۶۵۰ روستا طرح‌هایشان به مدار بهره برداری رسید.

وی افزود: هفته آینده هفته پایانی این پویش در سال ۹۹ خواهد بود و ما چند طرح مهم را در استان‌های گیلان و مازندران افتتاح خواهیم کرد.

وزیر نیرو تصریح کرد: چند طرح بزرگ را در استان‌های گیلان، مازندران، تهران و قزوین با سرمایه گذاری بیش از ۱۴ هزار میلیارد تومان واحد بخار کاسپین به ظرفیت ۱۵۰ هزار مگاوات در مازندران و سد نهب در استان قزوین را خواهیم داشت.

اردکانیان ادامه داد: یکی از طرح‌های ما طرح بسیار بزرگ تصفیه خانه شبکه فاضلاب غرب تهران است که فعلاً جمیعت ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر و در آینده نزدیک جمعیت ۳ میلیون نفر را تحت پوشش قرار می‌دهد. بیش از یازده هزار متر تونل فاضلاب رو ساخته شده و تصفیه خانه بزرگی تکمیل شده است. ما از پسآب تصفیه شده برای مصارف مختلف استفاده می‌کنیم از جمله که پسآب با کیفیت مناسب را به کشاورزان جنوب تهران می‌دهیم و به همان میزان در عوض چاه‌های برداشت آب در میدان محمدیه را ممنوع می‌کنیم که قدم بسیار خوبی برای حفظ آب‌های زیر زمینی و جلوگیری از فرونشست زمین است.

وی در مورد چالش کم آبی نیز گفت: سال آبی دارد به نیمه می‌رسد و در این نیمه اول، حدود ۴۰/. در کوتاه مدت و نسبت به بلند مدت ۳۰/. کاهش در مقابل آمار سال گذشته داریم؛ امیدواریم با نزول رحمت الهی این میزان جبران شود.

منبع: ایسنا

کد خبر 480536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.