استمرار قرنطینه‌های کرونایی در اتریش

دولت اتریش از ادامه قرنطینه‌های کرونایی در هفت منطقه از کشور خبر داده و ادعا کرده است تا ۱۴ روز آینده این شهرها تحت نظارت جدی ماموران امنیتی قرار خواهند گرفت.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گزارش‌ها حاکی است که نمونه‌هایی از افراد مبتلا به سارس_کووید۱۹ در تعداد هفت ایالت فدرال این کشور کشف شده و همین امر مقامات را به قرنطینه شدید به مدت ۱۴ روز سوق داده است. مدیران ایالات وین، بورگن‌لاند، زالتسبورگ، کرنتن، اوبراسترایش و اتریش پایینی تصمیم گرفته‌اند در واکنش به انتشار نوع جدید جهش یافته کرونا در بعضی از مناطق کشور، قرنطینه‌هایی سختگیرانه، مشابه با آغاز ظهور ویروس کرونا، بر مردم اعمال کنند. این قرنطینه‌ها از امروز، دهم ماه مارس، آغاز شده است  و تا پایان بیست و هشتم همین ماه ادامه خواهد یافت. البته دولت اتریش اعلام کرده تصمیمات جدید برای کاهش یا افزایش قرنطینه‌ها بر اساس میزان شیوع بیماری در کشور و به خصوص این مناطق اتخاذ خواهد شد.

استمرار قرنطینه‌های کرونایی در اتریش

بر اساس تصمیمات جدید مقامات محلی، افرادی که با مبتلایان به ویروس کرونا در اراتباط بوده‌اند موظفند تست کووید_۱۹ انجام دهند. در صورت مثبت شدن نتیجه، این افراد به مدت ۱۴ روز در قرنطینه‌های خانگی قرار خواهند گرفت و به هیچ وجه حق خروج از خانه را نخواهند داشت. اما در پی منفی شدن تست، هیچ مانعی برای رفت و آمد این افراد در شهر، البته مشروط بر استفاده از تجهیزات ایمنی شخصی، وجود نخواهد داشت.

افرادی نیز که دارای علائم سرماخودرگی هستند باید به مدت ۴۸ ساعت در قرنطینه کامل باشند که البته نتیجه آزمایش کرونا بعد از این مدت زمان، منجر به اتخاذ تصمیمات جدید برای آنان خواهد شد.

نگرانی‌های اخیر مقامات محلی اتریش در زمینه انتشار انواع جدید ویروس جهش یافته کرونا و تلاش برای مهار آن‌ها بوده است. به عنوان مثال گزارش‌ها حاکی است که بیش از ۸۸ درصد مبتلایان جدید ویروس کرونا در ایالت بورگن‌لاند به ویروس کرونای انگلیسی مبتلا بوده‌اند.

دولت اتریش هر گونه تردد از هفت ایالت فوق به سایر نقاط کشور را ممنوع کرده و امیدوار است از این طریق، ویروس جهش‌یافته جدید کرونا را مهار کند.

کد خبر 480533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.