ایجاد ۴ هزار مترمربع فضای سبز در محل دپو متروی کاوه

مدیر عامل شرکت متروی منطقه اصفهان گفت: در سال جاری چهار هزار مترمربع فضای سبز در محل دپو متروی کاوه و فضاهای مناسب بین ساختمان‌ها و محوطه‌ کارگاهی پیرامون آن ایجاد شده است.

احمدرضا طحانیان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به راه‌اندازی مترو در سال‌های اخیر، اظهار کرد: در چند سال گذشته تنها یکصد مترمربع فضای سبز در محل دپوی مترو کاوه اصفهان ایجاد شده بود.

وی با اشاره به انجام درختکاری‌ها در این ایام، افزود: از درختان اقاقیا، یاس هلندی، شمشاد، بید، زیتون و گونه‌های دیگر از درختان مثمر و مقاوم به کم آبی استفاده شد.

مدیر عامل شرکت متروی منطقه اصفهان ادامه داد: اهمیت درخت و درخت‌کاری بر هیچکس پوشیده نیست و بیان احادیث و روایات متناوب در این باره نشان از اهمیت این امر مهم و پسندیده دیدگاه اسلام دارد.

وی با بیان اینکه امروزه مفهوم شهرها بدون وجود فضای سبز مؤثر در اشکال گوناگون آن قابل مقایسه نیست، تصریح کرد: شهرها به عنوان کانون‌های تمرکز فعالیت و زندگی انسان‌ها برای اینکه بتوانند پایداری خود را تنظیم کنند چاره‌ای جز پذیرش ساختار و کارکردی متأثر از سیستم‌های طبیعی ندارند که در این میان فضاهای سبز شهری به عنوان جز ضروری و لایفنک پیکره یگانه شهرها در متابویلسم آنها نقش اساسی را دارد که کمبود آنها می‌تواند اختلالات جدی در حیات شهرها به وجود آورد.

کد خبر 480527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.