همه چیز درباره عمل جراحی بینی

در جراحی انحراف بینی نخست در قسمتی از بینی که معمولاً انحراف در آن است برشی ایجاد می‌کنند و پس از آن انحراف تیغه بینی را تصحیح می‌کنند. هدف از عمل پلاستیک بینی اعمال هر نوع تغییر در فرم ظاهری بینی شامل تصحیح افتادگی نوک بینی، کم کردن سایز بینی، خم نمودن تیغه بینی و.... است.

اکثر رجوع کنندگان برای تصحیح بینی کج و همچنین شامل انحراف خیال می‌کنند که با اعمال جراحی بینی، خمیدگی تیغه میانی بینی برطرف شده و بینی آنها صاف می‌شود. در این جا بایستی به این نکته مهم توجه نمائید که عمل جراحی انحراف فقط منتهی به تصحیح انحراف تیغه میانی شده و هیچ گونه تغییری در فرم بینی اعمال نخواهد کرد.

در مجموع مقصود از اعمال جراحی انحراف بینی آزاد نمودن مجاری هوایی بسته شده بینی است. ناگفته نماند که خمیدگی محسوس بینی از انحراف بینی متمایز است، قطعاً در بعضی موارد امکان دارد انحراف بینی منتهی به نازیبایی فرم بینی شود که در این شرایط بایستی همزمان با جراحی انحراف برای برطرف نمودن عیوب فرم بینی، عمل جراحی زیبایی بینی نیز صورت گیرد که این مسئله با توجه به تشخیص جراح بینی وابسته است. با ما همراه باشید تا با عوامل مؤثر بر هزینه این گونه عمل جراحی و نحوه تشخیص آن و آمادگی‌های پیش از جراحی و … بیشتر آشنا شوید.

آشنایی با شیوه‌های تشخیص انحراف بینی برای انجام جراحی

پیش از انجام جراحی انحراف بینی بایستی به پزشک متخصص و متبحر در این زمینه رجوع نمود تا در صورت تشخیص به جراحی آن بپردازد که روش‌های تشخیص شامل موارد زیر می‌باشد:

  • انحراف بینی معمولاً به وسیله یک معاینه ساده با استفاده از آندوسکوپ مقدور است.
  • آندوسکوپ به بهترین جراح بینی یاری می‌رساند تیغه بینی را با دقت لازم مورد وارسی قرار دهد و به آسانی به تشخیص انحراف بپردازد.
  • ناگفته نماند جراح بینی در بعضی موارد به وسیله سی تی اسکن مبادرت به تشخیص حتمی این عارضه می‌پردازد.

همه چیز درباره عمل جراحی بینی

آشنایی با آمادگی‌های لازم جهت جراحی انحراف بینی

از بیمار درخواست می‌شود که حدود ۲ هفته پیش از جراحی انحراف بینی از به‌کارگیری بعضی داروهای ویژه پرهیز نماید. این داروها حاوی آسپیرین، ایبوپروفن و سایر داروهایی که سبب رقیق‌تر شدن خون می‌شوند. این اقدام به هدف پایین آمدن خونریزی زیاد در طی جراحی و پس از آن می‌شود. اگرچه نسبت به داروی خاصی آلرژی دارید باید با پزشک معالج خود آن را در میان بگذارید.

در بعضی موارد در طول جراحی، بیمار تحت بی حسی موضعی واقع می‌شود. به این صورت که فقط بینی و اطراف بینی بی حس می‌شود. ولی در بیشتر مواقع بیماران تحت بیهوشی عمومی واقع می‌شوند بدین مفهوم که در کلیه مراحل جراحی در خواب کامل به سر می‌برند.

اگرچه بیمار باید تحت بیهوشی قرار گیرد بهتر است شب پیش از جراحی پس از نیمه شب هیچ نوع خوراکی و آشامیدنی استفاده نمایند. به این صورت که اگر در طی جراحی و حین بیهوشی بیمار دچار حالت تهوع شد از استفراغ و خفه شدن شخص ممانعت به عمل آید.

یک همراه باید در زمان عمل در کنار شما باشد تا بتوانید پس از جراحی با او به منزل برگردید. بیهوشی فرد طی عمل می‌تواند منتهی به گیجی شخص شود و فرد به هیچ عنوان نمی‌تواند رانندگی نماید. بهتر است به این نکته توجه نمائید که تا برطرف شدن کامل بی هوشی نباید پشت فرمان بنشینید و رانندگی کنید.

پیش از جراحی انحراف بینی همواره از بینی بیمار عکس‌هایی گرفته می‌شود. این تصاویر برای تطبیق قبل و بعد جراحی می‌باشد و به بیمار یاری رسانده تا تغییرات اعمال شده را به خوبی رویت نماید.

پس از جراحی انحراف بینی چکار باید کرد؟

پس از جراحی انحراف بینی دقت به بعضی نکات سبب سرعت در روند التیام و بهبود بیمار می‌شود در این صورت دقت به آنها ضروری است:

  • بکارگیری کمپرس یخ اثربخشی بسیاری در سرعت روند التیام و کبودی‌های حاصل از جراحی دارد، بیماران بایستی از قرار دادن این کمپرس یخ بر روی بینی به شدت بپرهیزند و فقط بایستی آن را پیرامون بینی قرار دهند.
  • از دیگر مواردی که باعث التیام تورم و کبودی حاصل از جراحی انحراف بینی می‌شود می‌توان به آب کرفس یا آب آناناس اشاره نمود، در این صورت می‌توان این دو گزینه را در رژیم غذایی خود قرار داد.
  • پس از جراحی انحراف بینی شخص بایستی تا مدت زمانی مشخص برای پیشگیری از وارد شدن ضربه به بینی از رفتن به اماکن شلوغ و پرتردد جلوگیری نماید.
  • نمک و ادویه از جمله مواردی می‌باشند که استفاده آنها در دوران نقاهت سبب افزایش ورم می‌شود در این صورت ضروری است بیمار تا مدتی این دو عامل را در رژیم خویش خویش به کار نگیرد.

آشنایی با برآیند جراحی انحراف بینی

زخم‌های حاصل از جراحی انحراف بینی خیلی زود معالجه می‌شوند تنفس شخص در مدت محدودی پس از عمل جراحی التیام می‌یابد. در این صورت فرایند کلی بازسازی می‌تواند محدود باشد. معمولاً امکان دارد برای بازسازی کامل غضروف و سایر بافت‌های بینی به یک سال زمان نیاز باشد تا فرم اصلی بینی معلوم شود.

خیلی از بیماران که زیر تیغ این جراحی واقع می‌شوند همواره پس از عمل جراحی ناظر برطرف شدن نشانه‌های حاصل از انحراف بینی می‌شوند. در بعضی موارد کمیاب بافت‌های غضروف بینی در طی زمان تغییر وضعیت داده و امکان دارد مجاری بینی را ببندد که در این حالت لازم است جراحی ثانویه صورت گیرد و بینی و انحراف بینی مجدد تصحیح شود. همچنین اینکه جراحی بینی استخوانی یا گوشتی صورت گرفته باشد تأثیری در درصد موفقیت از بین رفتن انحراف بینی ندارد.

هزینه جراحی انحراف بینی

هزینه جراحی انحراف بینی با توجه به گونه درمان، حق الزحمه جراح، مخارج کلینیک و اتاق عمل کاملاً متغیر است و معمولاً به این عوامل وابسته است. این جراحی همواره گونه‌ای عمل درمانی به حساب می‌آید در این صورت جبران هزینه جراحی انحراف بینی به وسیله بیمه‌های تکمیلی و پایه امکان پذیر است. ولی جراحی بینی کج گونه‌ای عمل زیبایی به حساب می‌آید که بیمه به هیچ عنوان هزینه‌های آن پرداخت نمی‌کند.

کد خبر 480499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.