تصویب بودجه ۱۴۰۰ زنجان با افزایش ۴۰ میلیارد تومانی

بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری زنجان به مبلغ ۸۲۹ میلیارد تومان در یکصد و چهل و یکمین جلسه شورای شهر تصویب شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا؛ عباس راشاد رئیس شورای شهر در این جلسه با اشاره به اینکه یک ماه پیش بودجه پیشنهادی به شورا ارائه شد و بودجه ۵۴۸ میلیارد تومانی سال جاری با ۵۰ درصد افزایش به ۷۹۰ میلیارد تومان رسید گفت: بودجه سال ۱۴۰۰ بعد از بررسی شورا به ۸۲۹ میلیارد تومان افزایش یافت.

راشاد ادامه داد: بخش عمرانی و جاری بودجه ۱۴۰۰ تقریباً برابر است.

وی تاکید کرد: شورا می‌تواند لایحه شهردار را تأیید یا رد کند.

احمد نصیری عضو شورای شهر یادآور رشد: افزایش و کاهش چهار درصدی بودجه در حوزه اختیارات شوراست ولی در بودجه پیشنهادی شهردار شاهد افزایش ۳۰ میلیارد تومانی هستیم که باید ردیف‌های بودجه مشخص شود.

نصیری خواستار مشخص شدن منابع افزایش ۴۰ میلیارد تومانی بودجه ۱۴۰۰ شد

منصور مرادلو در ادامه با بیان اینکه در بودجه ۱۴۰۰ محاسن و معایبی وجود داشت و نیاز به بازنگری دارد گفت: مجوز ساخت ۱۰ طبقه را صادر می‌کنیم ولی تجهیزات آتش نشانی نیاز به بازنگری دارد.

مرادلو ادامه داد: باید در بودجه ۱۴۰۰ ضروریات آتش نشانی و خرید نردبان ۵۶ متری که سال‌های قبل بی توجهی شد در اولویت قرار گیرد.

وی با بیان اینکه بودجه فرهنگی سال گذشته با کمبودهایی مواجه بود یادآور شد: تنها چهار روز بابت بودجه فرهنگی زمان صرف شد و شهرداری مکلف است به منظور جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی به مسائل فرهنگی توجه کند.

وی ادامه داد: در بخش فرهنگی لزوم توجه به جوانان، گردشگری، حجاب و عفاف، گردشگری و پارک‌ها ضروری به نظر می‌رسد.

مرادلو افزود: برای هر منطقه شهرداری دو مورد چمن و در مجموع هشت زمین چمن در بودجه فرهنگی گنجانده شده است.

حبیب الله یگانه شهردار زنجان با اشاره به روند پیش بینی بودجه ۱۴۰۰، منابع محدود و مصارف و مخارج نامحدود در تحقق آن را یادآور شد و گفت: انجام پروژه‌های عمرانی با توجه به افزایش قیمت‌ها ست.

یگانه گفت: اگر بخواهیم سطح خدمات را در شهر حفظ کنیم نیاز به همسان سازی بودجه با نرخ تورم کشور داریم.

وی با بیان اینکه رویکرد شهرداری بر اتمام پروژه‌های نیمه تمام و توجه به پروژه‌های شاخص است ادامه داد: هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بودجه بسته شد و به دلیل منابع محدود به ۷۹۰ میلیارد تومان کاهش یافت.

یگانه افزود: لایحه منابع درآمدی و تبصره ۱۱ را چهار ماه پیش تقدیم شورا کردیم و هیچ نظری در مورد افزایش یا کاهش تعدیل اعلام نکرده است.

وی افزود: تعرفه لایحه درآمدی و تبصره ۱۱ را تقدیم کردیم که در منابع درآمدی تأثیر دارد.

شهردار با بیان اینکه ۳۹ میلیارد تفاوت لایحه شهرداری و شورای شهر است و در سال جاری میزان پیش بینی بودجه در ماده صد، ۸۲ میلیارد بود اظهار کرد: اصلاح متمم ۱۰۰ میلیارد افزایش داده شد و سال بعد به ۱۳۰ میلیارد در جرایم و تخلفات رشد صورت گرفته است.

یگانه با انتقاد از اقدام شورا در حذف بودجه اختصاص یافته به منظور گرفتن زباله در رودخانه زنجان رود تاکید کرد: شورا با خط کشیدن به این ردیف بودجه‌ای به آلودگی زیست محیطی دامن می‌زند و بنده به عنوان شهردار این حذف را امضا نخواهم کرد.

گفتنی است؛ اعضای شورا بعد از بحث و بررسی به افزایش ۴۰ درصدی بودجه پیشنهادی ۱۴۰۰ شهرداری رأی دادند و بالاخره بعد از یک ماه بودجه ۱۴۰۰ با رأی هشت نفر از اعضای شورا تصویب شد.

کد خبر 480495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.