آموزش‌های مجازی برای همه مقاطع تحصیلی تا ۲۸ اسفندماه ادامه دارد

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان اصفهان، گفت: امسال با شیوع اپیدمی کرونا و ارائه آموزش‌های مجازی مطابق ابلاغ وزارت آموزش و پرورش آموزش‌های مجازی در شبکه شاد برای دانش‌آموزان همه مقاطع تحصیلی تا ۲۸ اسفندماه ادامه دارد.

محمدرضا ناظم‌زاده در گفت وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص روند آموزش‌های مجازی و زمان تعطیلی این آموزش‌های در روزهای پایانی اسفندماه، اظهار کرد: هر سال هفته آخر اسفندماه و روزهای پایانی تعدادی از دانش‌آموزان در مدرسه حضور نداشتند و کلاس‌های درس را تعطیل می‌کردند، اما امسال با شیوع اپیدمی کرونا و ارائه آموزش‌های مجازی مطابق ابلاغ وزارت آموزش و پرورش، آموزش‌های مجازی در شبکه شاد برای دانش‌آموزان تا ۲۸ اسفندماه ادامه دارد.

وی با بیان این که این دستورالعمل برای همه مقاطع تحصیلی و هنرستان‌ها است، افزود: مطابق تقویم آموزشی وزارت آموزش و پرورش تحصیل مجازی دانش‌آموزان تمام مقاطع تحصیلی تا تاریخ تعیین شده به صورت قانونی ادامه خواهد داشت و این که دانش‌آموزی زودتر از این تاریخ در کلاس مجازی حضور نداشته باشد مسئولیت آن بر عهده خود او و خانواده‌اش است و معلمان موظف به ارائه آموزش‌ها تا تاریخ ۲۸ اسفندماه هستند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان اصفهان، گفت: در تعطیلات نوروز دانش‌آموزان تکلیف درسی ندارند، تنها برای دانش‌آموزان مقطع ابتدایی داستان‌گویی و داستان‌خوانی به صورت اختیاری ارائه شده است.

آغاز ثبت نام آزمون‌های ورودی استعدادهای درخشان از فروردین

ناظم‌زاده، درباره آغاز ثبت‌نام آزمون‌های ورودی استعدادهای درخشان از فروردین ۱۴۰۰، گفت: دستورالعمل و شیوه‌نامه این برنامه و شرکت در آزمون‌های ورودی مدارس استعدادهای درخشان در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ امروز به استان اصفهان هم ابلاغ شده است.

وی افزود: بر اساس این برنامه ثبت‌نام دانش‌آموزان از ۱۱ تا ۲۵ فرودین ماه ۱۴۰۰ از طریق سامانه azmoon.medu.ir آغاز می‌شود و زمان ثبت‌نام به مدت ۱۵ روز تعیین شده و قابل تمدید نیست و لازم است دانش‌آموزان پایه هفتم و دهم برای دریافت رمز همگام از مدرسه محل تحصیل خود اقدام کنند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان اصفهان، خاطرنشان کرد: آزمون هوش و خلاقیت برای دانش‌آموزان پایه هفتم و آزمون محتوای دروس برای پایه دهم خواهد بود، دانش‌آموزان پایه نهم بدون آزمون تکمیلی و به طور مستقیم وارد مدارس تیزهوشان می‌شوند، اما آزمون تکمیلی برای دانش‌آموزانی که در مدارس تیزهوشان درس نمی‌خوانند و قصد ورود به این مدارس را دارند برگزار خواهد شد.

کد خبر 480486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.