ساخت ایستگاه استقبال از زائر در ورودی نیشابور

رئیس شورای شهر مشهد گفت: آغاز عملیات اجرایی احداث ایستگاه استقبال از زائر مشهد در ورودی نیشابور، جلوه‌ای از اهتمام مدیریت شهری و شورای پنجم نسبت به مقوله زیارت و گردشگری است که در فاز اول با تخصیص اعتبار ۶ میلیارد تومانی آغاز می‌شود.

به گزارش ایمنا، محمدرضا حیدری در مراسم آغاز عملیات اجرایی احداث ایستگاه استقبال از زائر مشهد در محور نیشابور، با بیان اینکه امروز یکی از جلوه‌های اهتمام مدیریت شهری و شورای پنجم نسبت به مقوله زیارت و گردشگری را شاهد هستیم، اظهار کرد: یکی از باکیفیت‌ترین و مناسب‌ترین عرصه‌های متعلق به شهرداری مشهد به ساخت این ایستگاه استقبال از زائر اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه سنوات گذشته در ایام نوروز و دهه پایانی ماه صفر، زائرین و هیأت‌های مذهبی با عشق و علاقه نسبت به برپایی خیمه و ایستگاه‌های موقتی اقدام می‌کردند که از ایمنی لازم و کافی برخوردار نبود و از سوی دیگر موجب هدر رفت هزینه‌ها می‌شد، افزود: به همین دلیل ایده ایجاد ایستگاه دائمی استقبال از زائر در ورودی شهر شکل گرفت و با حمایت‌های شورای شهر، ۶ میلیارد تومان نیز در گام نخست برای زیرساخت این پروژه تخصیص یافته تا زیرساخت‌های ابتدایی تأمین و احداث شود.

رئیس شورای شهر مشهد تصریح کرد: امیدواریم این دغدغه در میدان عمل نیز وجود داشته باشد و هرچه سریع‌تر شاهد به ثمر نشستن پروژه باشیم.

وی با بیان اینکه همه ما وظیفه میزبانی از زائر بارگاه منور رضوی را داریم و این وظیفه توفیقی ارزشمند است، افزود: لحظه ورود به شهر، نوع خدمات دریافتی و چشم‌انداز و تصویری که پیش روی چشم زائر قرار می‌گیرد، در ایجاد ذهنیت و نگرش مثبت او تأثیر بسزایی دارد؛ مطالعات خوبی توسط مشاور برای ایستگاه انجام شده و بدون شک پس از اتمام عملیات عمرانی و بهره‌برداری از پروژه، فضایی خاطره‌انگیز برای زائر و مسافر در بدو ورود به شهر ایجاد خواهد کرد.

حیدری ایستگاه استقبال از زائر مشهد در ورودی نیشابور را پروژه ماندگار دیگری از شورای پنجم دانست و گفت: امیدواریم ساخت پروژه با قوت دنبال شود تا در سریع‌ترین زمان ممکن، مجموعه‌ای وزین و متناسب با شأن و منزلت امام‌رضا (ع) و زائران رضوی شکل گیرد.

کد خبر 480441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.