تولید نفت آمریکا ۱۶۰ هزار بشکه کاهش پیدا کرد

اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد، انتظار می‌رود تولید نفت خام این کشور در سال ۲۰۲۱ روزانه ۱۶۰ هزار بشکه کاهش یابد و به ۱۱.۱۵ میلیون بشکه در روز برسد.

به گزارش ایمنا، اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد، انتظار می‌رود تولید نفت خام این کشور در سال ۲۰۲۱ روزانه ۱۶۰ هزار بشکه کاهش یابد و به ۱۱.۱۵ میلیون بشکه در روز برسد. این اداره پیش از این کاهش ۲۹۰ هزار بشکه در روز را پیش بینی کرده بود.

بنا بر اعلام این سازمان، انتظار می‌رود مصرف مواد نفتی و سایر سوخت‌های مایع در سال ۲۰۲۱ به ۱.۴۱ میلیون بشکه در روز افزایش یابد و به ۱۹.۵۳ میلیون بشکه در روز در این سال برسد. این براورد با پیش بینی قبلی این سازمان یکی است.

بیکر هیوز، بزرگ‌ترین شرکت خدمات نفتی جهان اعلام کرد با افزایش قیمت نفت، تعداد دکل‌های نفتی فعال آمریکا افزایش یافته است. هفته گذشته یک دکل به دکل‌های نفتی فعال آمریکا اضافه شد و تعداد آنها به ۳۱۰ دکل رسید که بیشترین تعداد از ماه می به شمار می‌رود.

بر اساس برآورد EIA، تولید نفت آمریکا در ماه فوریه به طور متوسط ۱۰.۴ میلیون بشکه در روز خواهد بود که ۵۰۰ هزار بشکه در از تولید ماه ژانویه کمتر است. بیشتر این کاهش تولید ناشی از سرمای شدیدی بود که تمام این کشور به ویژه تگزاس، قلب نفتی آن را فرا گرفت.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا پیش بینی کرد مصرف مواد نفتی و سوخت‌های مایع در جهان در سال جاری میلادی به طور متوسط به روزانه ۹۷.۵ میلیون بشکه برسد که ۵.۳ میلیون بشکه در روز از سال ۲۰۲۰ بیشتر است. این رقم در سال ۲۰۲۲ به یک افزایش روزانه ۳.۸ میلیون بشکه‌ای دیگر را خواهد داشت و به ۱۰۱.۳ میلیون بشکه در روز در کل سال ۲۰۲۲ خواهد رسید.

منبع: فارس

کد خبر 480432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.