نقدعلی: طرح بن-بروجن فاقد کارشناسی لازم است

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: بر چه اساسی در این وضعیت بحران زده آبی که حجم آب پشت سد زاینده رود در شرایط مناسبی نیست، اجازه داده شده که به حوضه پر آب کارون آب منتقل شود. این طرح فاقد کارشناسی لازم است.

محمدتقی نقدعلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در مورد اجرای طرح انتقال آب بن_بروجن اظهار کرد: فارغ از این که اجرای طرح بن_بروجن قانونی نیست، باید توجه داشت که به دلیل خشکسالی و کمبود بارش در ارتفاعات، حجم آب در وضعیت مناسبی نیست؛ بنابراین آبی وجود ندارد که بخواهیم در قالب اینگونه طرح‌ها به مناطق دیگر منتقل کنیم.

وی افزود: بر چه اساسی در این وضعیت بحران زده آبی که حجم آب پشت سد زاینده رود در شرایط مناسبی نیست، اجازه داده شده که به حوضه پر آب کارون آب منتقل شود. این طرح فاقد کارشناسی لازم است.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مجوزی که در راستای اجرای طرح بن_بروجن ارائه شده، مربوط به مبحث لوله گذاری است، اما در آن هیچ اشاره‌ای به انتقال آب نشده است.

نقدعلی یادآور شد: نباید این طرح باعث مشاجره بین مردم شود، بلکه باید بر اساس عقلانیت و واقعیت‌های موجود در مورد آن تصمیم‌گیری شود. متأسفانه برخی نمایندگان استان‌های همجوار فکر می‌کنند در مبحث سهم آب به آنها ظلم شده است؛ در صورتی که اگر به قوانین توزیع عادلانه آب و مصوبات شورای عالی توجه کنیم، مشکلات و مباحث برطرف می‌شود.

کد خبر 480429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.