۲۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۹
ساماندهی متکدیان شهر ساری

تمشیت امور سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ساری؛ گسترش تکدی گری کودکان در ‏چهارراه های ساری را یک تهدید برای سلامت شهروندان عنوان کرد.‏

به گزارش ایمنا، وحید قاسمی با اشاره به ساماندهی متکدیان این شهر گفت: در حال حاضر مرکز ساماندهی متکدیان ساری در دو بخش بانوان و آقایان در فرایند جمع آوری، قرنطینه و ساماندهی متکدیان است و افراد جمع آوری شده در این مرکز پس از بررسی وضعیت آنان با همکاری نهادهای متولی مانند بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی (ره) و نیروی انتظامی ساماندهی می‌شوند.

وی عنوان کرد: باید متکدیان در سطح شهر شناسایی و غربال‌گری شوند و پس از یافتن علت تکدی با همکاری، هماهنگی و همفکری سایر دستگاه‌های متولی در رفع مشکلات آنها تلاش کنیم.

قاسمی تصریح کرد: به صورت تیم‌های گشت زنی به طور مستمر در حال شناسایی متکدیان در سطح شهر و انتقال آنها به اقامتگاه‌های شهرداری و ارجاع به دستگاه‌های مرتبط هستیم.

وی با اشاره به تلاش شهرداری مرکز استان به جمع آوری و ساماندهی متکدیان شهر ساری گفت: حضور متکدیان با وضع و ظاهر نامناسب در خیابان‌ها و معابر عمومی شهرها مشکل بزرگی بوده که چهره شهر را زشت کرده است.

وی با بیان اینکه بیشتر متکدیان غیربومی هستند، افزود: فعالیت متکدیان در شهر ساری به ویژه پس از شیوع ویروس کرونا، افزایش نیز یافته و به شکل گروهی بر سر چهار راه‌ها و پشت چراغ قرمز در شکل‌های مختلف به وفور دیده می‌شود که در این بین تعداد کودکانی که بدون رعایت مسائل بهداشتی به تکدی‌گری گماشته می‌شوند بسیار گسترش یافته است که این خود می‌تواند زنگ خطری جدی برای سلامت جامعه نیز باشد.

کد خبر 480412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.