شرکت‌های دانش بنیان در ساماندهی دفع زباله‌های عفونی همکاری کنند

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری ساری گفت: شرکت‌های دانش بنیان می توانند ‏ساماندهی دفع زباله‌های عفونی ساری را بر عهده گرفته و این معضل را رفع کنند.‏

به گزارش ایمنا، سیدمحمد رضا گرامیان با بیان این که زباله‌های بیمارستانی را بسیار خطرناک است، اظهار کرد: چنانچه پسماندهای بیمارستانی یا پزشکی بدون ملاحظات ویژه امحا شوند، تمام مواد داروی، عفونی و میکروبی وارد خاک و با اولین بارندگی وارد آب‌های زیرزمینی می‌شود که سلامت جامعه را به خطر می‌اندازد.

وی ادامه داد: آلایندگی حاصل از این دسته از پسماندها، گاهی موجب جهش سلولی و در نهایت منجر به سرطان و یا بیماری‌های مادر زادی می‌شود.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری ساری تصریح کرد: شیرابه‌های عفونی این زباله‌ها وارد آب‌های زیرزمینی شده و سلامت مردم را به خطر می‌اندازد و همچنان که گفته شد این زباله‌ها بر خاک، آب و اکوسیستم اثر منفی می‌گذارد.

وی با بیان این که با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان و صندوق نوآوری و شکوفایی استان، نسبت به رفع معضلات این نوع از زباله‌ها هماهنگی و اقدامات لازم صورت خواهد گرفت، عنوان کرد: دفع اصولی پسماندها به ویژه زباله‌های بیمارستانی همیشه از دغدغه‌های فعالان محیط زیست بوده، اما این مسئله در شرایط بحرانی شیوع ویروس کرونا بیشتر از دغدغه زیست محیطی، به تهدید جدی سلامت شهروندان تبدیل شده است.

گرامیان با اشاره به نتایج این جلسه تصریح کرد: در جلسه تخصصی بی خطرسازی و امحا زباله‌های بیمارستانی، با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان جهت حفظ سلامت شهروندان ساروی با حضور مسئولان استانی و شهرستانی به میزبانی سازمان پسماند برگزار شد و در این جلسه بر اهمیت بی خطر سازی پسماندهای ویژه بیمارستانی به جای سوزاندن آنها تاکید و راهکارهایی در خصوص بی خطر سازی و امحا زباله‌های عفونی مطرح شد.

کد خبر 480411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.