انتخابات شوراهای شهر ۲۰ اسفند؛ آخرین اخبار و جزئیات

ثبت‌نام متقاضیان ششمین دوره انتخابات شوراهای شهر از صبح امروز در استان‌های کشور آغاز شد

به گزارش خبرنگار ایمنا، با دستور عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور و در قالب ابلاغیه‌ای به فرمانداران و بخشداران سراسر کشور، فرایند انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از ۱۸ اسفندماه آغاز شد.

انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر، روستا و عشایر همزمان با سیزدهمین دوره رئیس جمهوری، دومین میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و نخستین میاندوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

همچنین ثبت‌نام از داوطلبان عضویت در انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر از ساعت ۸ صبح امروز _چهارشنبه ۲۰ اسفندماه_ تا ساعت ۶ عصر روز سه‌شنبه ۲۶ اسفندماه جمعاً به مدت هفت روز ادامه خواهد یافت.

وزارت کشور به متقاضیان توصیه کرده از راه‌های غیرحضوری اقدام به ثبت‌نام در انتخابات کنند.

بیشتر بخوانید:

متقاضیان ثبت‌نام در انتخابات شوراهای شهر تهران با حضور در مصلای امام خمینی (ره) می‌توانند اقدام به ثبت‌نام کنند.

نخستین روز ثبت نام نامزدهای ششمین دوره انتخابات شهر تهران در حالی به پایان رسید که فضایی آرام بر ستاد انتخابات حاکم بود. با توجه به شرایط کرونایی و درخواست مکرر وزارت کشور و ستاد انتخابات برای ثبت نام غیرحضوری، پیش بینی می‌شود محوریت ثبت نام در بستر اینترنت دنبال شود؛ البته حضور چهره‌های سرشناس و مطرح در روزهای پایانی و بهره گیری از فضای رسانه‌ای دور از انتظار نیست.

گفتنی است در نخستین روز ثبت نام، اکثر شرکت کنندگان را مردان و جوانان تشکیل می‌دادند. حضور فردی از جامعه معلولان، بانوان و افراد میانسال نیز در بین شرکت کننده ها به چشم می‌خورد. از بین افراد شناخته شده و رسانه‌ای تنها قدیری ابیانه و محمد نجف‌پور دو نفری بودند که برای ثبت نام در ستاد انتخابات شهر تهران حضور یافتند.

بیشتر بخوانید:

همچنین در کل کشور، براساس آنچه سید اسماعیل موسوی، دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات کشور اعلام کرده، تا پایان روز اول، دو هزار و ۲۵۴ نفر از داوطلبان انتخابات شوراهای شهر، برای ثبت نام اقدام کردند.

از این تعداد بیش از ۳۶ درصد، از روش‌های الکترونیک شامل استفاده از تلفن همراه و رایانه و بیش از ۲۲ درصد با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت، برای ثبت نام اقدام کردند و ثبت‌نام کمتر از ۴۲ درصد اقدام کنندگان در روز اول مهلت قانونی ثبت نام با حضور در فرمانداری‌ها بوده است.

کد خبر 480372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.