احداث سالن اجتماعات گلستان شهدا با ۱۳۰ میلیارد تومان اعتبار

مدیر منطقه شش شهرداری اصفهان گفت: سالن اجتماعات گلستان شهدا به عنوان مطالبه ۳۰ ساله مردم شهیدپرور اصفهان با صرف اعتباری بالغ بر ۱۳۰ میلیارد تومان احداث شده و فردا (پنجشنبه ۲۱ اسفندماه ۹۹) توسط رییس جمهور از طریق ویدئو کنفرانس آنلاین بهره‌برداری می شود.

محمدرضا برکت در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، ضمن تاکید بر اهمیت اجرای پروژه سالن اجتماعات گلستان شهدا، اظهار کرد: اجرای این پروژه و پارکینگ روباز مجاور آن جزء پروژه‌های مشارکتی شهرداری، بنیاد شهید و امور ایثارگران و استانداری اصفهان بود.

وی افزود: قرار بود این پروژه با سهم یک‌سومی هر یک از شرکا ساخته شود، اما در سال‌های اخیر به جز هزینه‌ای که بنیاد شهید برای ساخت سقف سالن پرداخت کرد، هیچ اعتبار دیگری از سوی بنیاد و استانداری برای اجرای این طرح اختصاص داده نشد.

مدیر منطقه شش شهرداری اصفهان تصریح کرد: طولانی‌ شدن پروژه منجر به این شد تا طبق دستور شهردار، شهرداری تکمیل این طرح را برای احترام به خانواده شهدا و ایثارگران عهده‌دار شود که این خارج از تعهدات اولیه بوده است.

وی با بیان این که عملیات ساخت تالار اجتماعات گلستان شهدا ۲۴ فروردین ۹۸ آغاز شد، گفت: شهرداری این منطقه ابتدا با آزادسازی املاک محل احداث این طرح، فعالیت خود در این پروژه را آغاز کرد و با آزادسازی هفت هزار متر مربع فضا برای احداث سالن اجتماعات و چهار هزار متر مربع برای احداث پارکینگ روباز در مجموع ۱۱ هزار متر مربع زمین لازم برای احداث این پروژه با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال آزادسازی و تأمین شد به نحوی که آزادسازی مغازه‌های روبه‌روی این طرح بعد از ۳۰ سال انجام شد و شهرداری همه توان خود را به کار گرفت تا این عملیات با کسب رضایت کامل از ساکنین منطقه انجام شود.

برکت با تاکید بر این که پروژه سالن اجتماعات گلستان شهدا در دو فاز اجرا شده است که فاز نخست سالن اجتماعات و فاز دوم پارکینگ روباز است، افزود: سالن طبقه بالا گنجایش حضور شش هزار نفر و سالن پایین آن گنجایش دو هزار نفر جمعیت را دارد.

وی خاطرنشان کرد: پارکینگ روباز این پروژه با گنجایش پارک ۸۰ دستگاه خودرو توسط سازمان عمران تکمیل شده و پارکینگ زیر سطحی سالن با ظرفیت پارک ۳۰۰ خودرو احداث شده است.

مدیر منطقه شش شهرداری اصفهان ادامه داد: یکی از اقدامات خاص در پروژه سالن اجتماعات گلستان شهدا احداث یک سوله با حدود ۶۰ متر عرض و ۸۵ متر طول بدون ایجاد ستون و با استفاده از سازه‌های فضایی است همچنین در اطراف آن ۳۶ در برای ورود و خروج شهروندان پیش بینی شده تا جمعیت زیاد سالن در کمترین زمان ممکن از داخل سالن به سمت رواق‌ها و گلستان شهدا و بالعکس از آن طرف به داخل سالن هدایت شوند.

وی با بیان این که سیستم سرمایش و گرمایش و سیستم صوت پروژه سالن اجتماعات فردوس از بهترین و به‌روزترین سیستم‌های موجود کشور است، افزود: در اجرای پروژه از بهترین طراحان و ناظران استفاده شده تا فرآیند نظارت و اجرا به خوبی صورت گیرد.

برکت با بیان این که سیستم سقف سالن اجتماعات گلستان شهدا از نوع ساندویچ پانل و در نوع خود بسیار کم‌نظیر است، اظهار کرد: سازمان طراحی شهرداری تلفیقی از نماهای مدرن، سنتی و مذهبی را برای اجرای پروژه سالن اجتماعات فردوس ارائه کرد که خوشبختانه با موفقیت به مرحله اجرا درآمد.

وی گفت: برای احداث تالار اجتماعات و پارکینگ روباز گلستان شهدا در کنار هزینه‌های آزادسازی، اعتباری بالغ بر ۱۳۰ میلیارد تومان هزینه شده که ۸۰ میلیارد تومان برای احداث سالن گلستان شهدا پارکینگ مجاور آن و مغازه‌های مجاور پارکینگ و ۵۰ میلیارد تومان برای آزادسازی زمین سالن اجتماعات هزینه شده است.

مدیر منطقه شش شهرداری اصفهان با تاکید بر این که با عزم جدی شهرداری پروژه سالن اجتماعات گلستان شهدا علیرغم شرایط سخت اقتصادی احداث شده است، خاطرنشان کرد: تمام آزادسازی‌های شده برای احداث این پروژه با کسب رضایت مردم انجام شده است.

وی با اشاره به ایجاد فضای سبز و سیستم روشنایی و نورپردازی سالن اجتماعات گلستان شهدا، اظهار کرد: یکی از دلایل تعویق افتتاح پروژه، انجام آزادسازی یک هزار متر مغازه برای بازگشایی ضلع غربی پروژه به سمت گلستان شهدا بوده است.

برکت هدف از ساخت تالار اجتماعات گلستان شهدا و پارکینگ روباز مجاور آن را ایجاد فضایی مناسب برای انجام مراسم مذهبی در مناسبت‌ها و تکریم خانواده‌های معظم شهدا و زائران مزار شهدا دانست و تصریح کرد: بدون شک این پروژه یکی از افتخارات شهرداری اصفهان است، چرا که شهدای عزیز و خانواده‌های معزز شهدا به واسطه ایثار و از خودگذشتگی‌هایشان برای حفظ این آب و خاک بر گردن همه ملت و مسئولان حق دارند و ما نیز امیدواریم با اجرای این پروژه ذره‌ای از دین خود را به شهدا ادا کنیم.

کد خبر 480363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.