تلاش برای رفع موانع حقوقی بین‌الملل برای قهرمانی دختران

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه گفت: برای رفع موانع حقوقی و حتی غیرحقوقی که در عرصه بین‌الملل برای قهرمانی دختران مانع ایجاد می‌کند، تلاش می‌کنیم.

به گزارش ایمنا، به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، علی باقری کنی در نشست تخصصی با نواب رئیس بانوان فدراسیون‌های ورزشی خطاب به زنان ورزشکار و مدیران ورزشی زن حاضر با بیان اینکه رسالت شما زنان ورزشکار و مدیران ورزشی صرفاً ورزشی نیست، اظهار کرد: باید کار خود را محدود ندانید. رسالت اصلی شما که توانسته‌اید این معجزات را در عرصه ورزش به ظهور برسانید، نگاه عمیق و راهبردی است که شما در این عرصه داشته‌اید و آن را به جوانان انتقال می‌دهید.

وی ادامه داد: ما به عنوان بخش حقوق بشر برای رفع موانع حقوقی و حتی غیرحقوقی که در عرصه بین‌الملل وجود دارد و برای قهرمانی دختران ما مانع ایجاد می‌کند تلاش می‌کنیم.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه تاکید کرد: فدراسیون‌ها در خصوص مسائل و مشکلات بین‌المللی محور شوند و با همراهی وزارت امور خارجه و عرصه‌های دیگر از جمله ستاد حقوق بشر، مسائل را مرتفع کنند.

عضو شورای عالی قضائی با بیان اینکه در سال ۵۷ تنها یک هزار ورزشکار زن در کشور فعالیت می‌کردند اظهار کرد: در حال حاضر تعداد ورزشکاران زن به بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار ورزشکار رسیده است.

وی همچنین با تأکید بر هویت ورزشکاران به دلیل افتخارآفرینی در عرصه‌های بین‌المللی، به قهرمانان حاضر در نشست توصیه کرد: هویت، شخصیت و حیثیت خود را در مسیرهایی که می‌تواند در عرصه همگرایی و تعامل و انسجام ملی و حل و فصل مشکلات کمک کند، استفاده کنید.

باقری توضیح داد: بایدبه واسطه ورزش برای بازگشت زنان زندانی و مجرمین، به جامعه کمک بگیریم، بنابراین از افراد و کسانی که با شما مرتبط هستند چه ورزشکاران شاخص و چه دیگر افراد تأثیرگذار، درخواست کنید که در آزادی و رهایی زنان زندانی نقش‌آفرینی کنند.

وی افزود: همچنین برخی اولیای دم نسبت به جرم‌های اتفاق افتاده درخواست قصاص می‌دهند. می‌توانید در بحث عفو این محکومان هم نقش خوبی ایفا کنید و بدانید اینکه شخصیت و ظرفیت شما در این زمینه استفاده شود و آبروی شما باعث شود که یک محکوم به قصاص رهایی یابد، نتایج ارزشمند بسیاری خواهد داشت.

کد خبر 480362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.