افزایش کسری بودجه فدرال به بیش از یک تریلیون دلار

دفتر بودجه کنگره آمریکا در تازه ترین گزارش خود اعلام کرده است که کسری بودجه فدرال تنها در ۵ ماه نخست سال مالی ۲۰۲۱ به بیش از یک تریلیون دلار رسیده است.

به گزارش ایمنا، دفتر بودجه کنگره آمریکا اعلام کرد: کسری بودجه دولت فدرال در پنج ماه نخست سال مالی ۲۰۲۱ از مرز یک تریلیون دلار فراتر رفته است.

به گزارش بر اساس این گزارش کسری بودجه فدرال تا ماه فوریه به بیش از ۱.۰۴۸ تریلیون دلار رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۲۳ میلیارد دلار افزایش داشته است.

این گزارش افزود: میزان هزینه‌های دولت فدرال نسبت به سال قبل ۲۵ درصد رشد داشته ولی درآمدها تنها ۵ درصد افزایش یافته است.

شیوع ویروس کرونا و هزینه‌های مربوط به مقابله با تبعات منفی این بحران تأثیر منفی زیادی بر افزایش هزینه‌های دولت فدرال داشته است.

دولت آمریکا مجبور شده است طی ماه‌های گذشته میلیاردها دلار بسته کمک مالی و اقتصادی با هدف حمایت از مشاغل و کسب و کارهای مختلف به اقتصاد تزریق کند.

گرچه بسیاری از کارشناسان اقتصادی از افزایش کسری بودجه در شرایط بحرانی و اضطراری حمایت می‌کنند ولی معتقدند که این شرایط می‌تواند تأثیرات و تبعات ناگواری را در بلندمدت بر اقتصاد تحمیل کند.

در سال مالی ۲۰۲۰ که ۳۰ سپتامبر به پایان رسید، کسری بودجه فدرال رکورد ۳ تریلیون دلاری را ثبت کرد که بیش از دو برابر رکورد قبلی بود. پیش بینی می‌شود روند صعودی کسری بودجه تا پایان سال مالی جاری نیز ادامه خواهد داشت.

دفتر بودجه کنگره آمریکا پیش بینی کرده است که کسری بودجه فدرال امسال به ۲.۳ تریلیون دلار خواهد رسید ولی در این برآورد خود بسته کمک کرونایی ۱.۹ تریلیون دلاری دولت بایدن را لحاظ نکرده است.

منبع: تسنیم

کد خبر 480344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.