توجه به حوزه عمرانی شهرها در بودجه ۱۴۰۰ کشور

معاون امور شهرداری های سازمان شهرداری ها و دهیاری‌های کشور گفت: ۱۷ درصد از سهم قیر تولیدی به شهرداری های سراسر کشور اختصاص می یابد.

به گزارش ایمنا، رجب صلاحی در دیدار شهرداران و شوراهای اسلامی شهرستان دهلران با بیان اینکه در بودجه ۱۴۰۰ ارقام خوبی در حوزه عمرانی برای شهرها دیده شده است، افزود: تولید چهار میلیون تن قیر در کشور پیش بینی شده که ۱۷ درصد آن مربوط به شهرداری‌ها است.

وی با اشاره به انتشار ۸۰ هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت تاکید کرد: این میزان در حوزه حمل و نقل عمومی و باز آفرینی شهری تخصیص می‌یابد.

معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: از محل منابع بازسازی خسارت‌های سیل نیز پنج هزار میلیارد ریال از محل ماده ۱۰ و ۱۲ بحران برای شهرداری‌ها پیش بینی شده است.

وی در خصوص ماده ۵۸ نیز یادآور شد: اعتباراتی به شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر اختصاص یافته که خوشبختانه در استان ایلام بسیاری از شهرداری‌ها و بویژه شهرداری دهلران از این منابع بهره مند خواهند شد.

رجبی صلاحی خاطرنشان کرد: سهم شهرداری دهلران را از این اعتبار بین هشت تا ۹ میلیارد ریال ذکر کرد و افزود: این اعتبار در پروژه‌های عمرانی استفاده خواهد شد.

وی از شهرداران خواست هرچه سریع‌تر طرح جامع مدیریت پسماند شهرهای هدف را آماده کنند و افزود: با توجه به قانون کمک به پسماندهای عادی شهرداری‌ها امیدواریم که در سال آینده منابعی اختصاص یابد تا بتوانیم به شهرداری‌های این شهرستان کمک کنیم.

وی با اشاره به اینکه در کشور روزانه ۵۸ هزار تن زباله تولید می‌شود، اضافه کرد: سرانه شهری از این مقدار ۸۰۰ گرم و سرانه روستایی ۵۰۰ گرم است که برنامه داریم که مراکز دفع که هفت هزار بود الان به سه هزار رسانده‌ایم و برنامه کاهش آن را تا ۵۰۰ مورد در دستور کار داریم.

وی از توسعه مراکز پردازش زباله در کشور خبر داد و گفت: تلاش می‌شود زباله‌های غیرمفید به حداقل دفع و در کنار آن از کود کمپوست استفاده برای شهرداری‌ها داشته باشیم.

کد خبر 480336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.