روسیه برای کمک به مداوای بشار اسد اعلام آمادگی کرد

دیمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهوری روسیه آمادگی کشورش را برای کمک به بشار اسد در مداوای از بیماری کرونا اعلام کرد.

به گزارش ایمنا، پسکوف گفت: اگر بشار اسد رئیس جمهوری سوریه که به بیماری کرونا مبتلا شده است از روسیه برای مداوا درخواست کمک کند، این مساله سریع رسیدگی خواهد شد.

دفتر ریاست جمهوری سوریه روز دوشنبه اعلام کرد که «بشار اسد» رئیس جمهوری این کشور و «اسما اسد» همسر وی به «ویروس کرونا» مبتلا شده‌اند، اما وضعیت جسمی آنها پایدار و حال عمومی هر دو آنها خوب است.

دفتر ریاست جمهوری سوریه در صفحه خود در فیسبوک این دفتر نوشت: پس از احساس علائم خفیف مشابه ابتلاء به ویروس کرونا، اسد رئیس جمهوری و همسرش، تحت آزمایش «پی سی آر» (PCR) قرار گرفتند و نتایج نشان داد که آن‌ها به این ویروس مبتلا شده‌اند.

سخنگوی رئیس جمهوری روسیه گفت که وی در زمان حاضر در مورد وضع سلامتی رئیس جمهوری سوریه اطلاعات کافی در اختیار ندارد.

پسکوف با بیان اینکه از درخواست احتمالی اسد برای مداوا از کرونا اطلاعی ندارد، اظهار کرد: من هیچ تردیدی نداریم که اگر وی چنین درخواستی کند ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه این مساله را به سرعت مورد رسیدگی قرار می‌دهد.

دفتر ریاست جمهوری سوریه در خبر خود در مورد وضع سلامتی بشار اسد و همسرش پس از ابتلای به کرونا که خبرگزاری رسمی این کشور نیز آن را منتشر کرده، افزود: آن‌ها از سلامت و وضعیت پایدار برخوردارند و کار خود را در دوره قرنطینه خانگی که به مدت دو تا سه هفته طول خواهد کشید، انجام می‌دهند.

منبع: ایرنا

کد خبر 480310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.