قتل به خاطر سبقت خطرناک خودرو

کشف ۱۲۶ هزار میلیارد کالا و ارز قاچاق، متلاشی شدن باند سرقت، کشف بیش از سه تن انواع موادمحترقه، به دام افتادن سارق حرفه‌ای منازل، قتل به خاطر سبقت خطرناک خودرو و بازداشت کلاهبرداری ۱۱۰ میلیارد ریالی را در بسته حوادث ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا از کشف انواع کالا و ارز قاچاق به ارزش بیش از ۱۲۶ هزار میلیارد ریال و دستگیری ۱۰۳ هزار متهم در این زمینه طی ۱۱ ماه گذشته سال جاری در کشور خبر داد.

محمدرضا مقیمی گفت: با اقدامات تخصصی و تلاش‌های شبانه روزی مأموران پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس امنیت اقتصادی ناجا در ۱۱ ماه گذشته سال جاری، انواع کالای قاچاق از قبیل لوازم خانگی، آرایشی و بهداشتی، الکترونیکی، لوازم یدکی، مواد خوراکی، سوخت، دام سبک و انواع ارز در کشور کشف که ارزش کالا و ارزهای مکشوفه نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸۴ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه کارشناسان مجموع ارزش کالا و ارزهای مکشوفه را بیش از ۱۲۶ هزار میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، افزود: در این رابطه ۱۰۳ هزار متهم دستگیر و به همراه پرونده متشکله برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند و همچنین کالاهای قاچاق مکشوفه به سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی تحویل و سوخت قاچاق به شرکت ملی فرآورده‌های نفتی تحویل شد.

باند سرقت تجهیزات برقی متلاشی شد

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی از متلاشی شدن باند بزرگ سرقت در بیرجند خبر داد و گفت: قطعات دکل‌های برق و مخابرات در قالب فروش مزایده‌ای از سارقان کشف و ضبط شده است.

ناصر فرشید افزود: بسیاری از این اقلام نو و دست اول است، بنابراین سازمان‌ها باید با نصب دوربین‌های مداربسته نسبت به نگهداری اموال دولتی اهتمام لازم را داشته باشند.

وی اظهار کرد: یکی از مأموریت‌های پلیس آگاهی نیروی انتظامی کنترل مجوز مراکز خرید و فروش ضایعات زیر نظر اتحادیه‌های مختلف، مال‌خرها و فروشندگان اموال سرقتی است.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی از دستگیری سه نفر از فروشندگان ضایعات اقلام فلزی خبر داد و گفت: در هفته جاری بعد از فرایندهای اطلاعاتی و برنامه‌ریزی‌های عملیاتی نیروی انتظامی، پنج متهم نیز شناسایی شده‌اند که پیگیری و دستگیری آن‌ها ادامه دارد.

کشف بیش از ۳ تن انواع مواد محترقه

فرمانده انتظامی غرب استان تهران از کشف ۱۳۵ میلیارد ریال انواع کالای قاچاق و ۳ تن انواع مواد محترقه در ۴۸ ساعت گذشته در غرب استان خبر داد.

کیوان ظهیری اظهار کرد: در ۴۸ ساعت گذشته با تلاش‌ها و اقدامات تخصصی مأموران انتظامی غرب استان تهران با اجرای ۳۰۰ فقره حکم قضائی ۳۰۰ سارق دستگیر که ۱۷۴ نفر از آنان دارای سوابق متعدد سرقت بودند.

وی تصریح کرد: کشف ۵۲ فقره انواع کلاهبرداری و دستگیری ۳۲ نفر کلاهبردار حرفه‌ای از سطح شش شهرستان غرب استان تهران از دیگر نتایج مهم این مدت بود.

فرمانده انتظامی غرب استان تهران با اشاره به کشف ۱۰۳ دستگاه خودرو و موتورسیکلت مسروقه، گفت: در این مدت ۶۱۲ فقره انواع سرقت مخصوصاً سرقت‌های خشن، توسط مأموران پلیس کشف شد این مقام ارشد انتظامی با اشاره به کشف ۱۳۵ میلیارد ریال کالای قاچاق، تصریح کرد: در این راستا ۲۰ نفر قاچاقچی دستگیر شدند.

به دام افتادن سارق حرفه‌ای منازل

فرمانده انتظامی اشنویه اظهار کرد: مأموران انتظامی این شهرستان موفق شدند یک سارق حرفه‌ای منازل را با پنج فقره سرقت شناسایی و دستگیر کنند.

طالب قلی‌زاده افزود: در پی وقوع چندین فقرە سرقت از منازل و بە دلیل حساسیت موضوع، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار مأموران انتظامی این شهرستان قرار گرفت.

وی ادامه داد: مأموران انتظامی اشنویه با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق شدند این سارق حرفەای را شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کنند که در بازجویی‌های فنی بە پنج فقرە سرقت از منازل شامل طلا، جواهرات و لوازم خانگی بە ارزش دو میلیارد ریال اعتراف کرد.

قتل به خاطر سبقت خطرناک خودرو

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه از دستگیری قاتل متواری توسط پلیس آگاهی خبر داد که سال گذشته جوان ۲۹ ساله‌ای را به خاطر سبقت خطرناک از وی به قتل رسانده بود.

محمدرضا آمویی اظهار کرد: پس از قتل پسر جوانی در خرداد سال گذشته در یکی از شهرک‌های حاشیه‌ای کرمانشاه رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: در تحقیقات به عمل آمده کارآگاهان پلیس آگاهی استان مشخص شد پس از آنکه مقتول ۲۹ ساله حین رانندگی سبقت خطرناک و نامتعارف از یک دستگاه وسیله نقلیه دیگر گرفته، اندکی بعد میان وی و راننده دیگر خودروی سواری درگیری پیش آمده است.

آمویی با بیان اینکه در این درگیری قاتل ۲۴ ساله با چماق ضرباتی را به راننده‌ای که از وی سبقت خطرناک گرفته بود، وارد و مرگ او را رقم زده بود، افزود: این فرد بلافاصله به استان‌های دیگر متواری می‌شود.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه گفت: تحقیقات پلیس آگاهی برای یافتن قاتل متواری ادامه داشت تا اینکه این فرد پس از ۲۱ ماه فرار زمانی که به کرمانشاه باز می‌شود، مخفیگاهش شناسایی می‌شود.

بازداشت کلاهبرداری ۱۱۰ میلیارد ریالی

فرمانده انتظامی استان از دستگیری عامل کلاهبرداری ۱۱۰ میلیارد ریالی در پوشش پیش فروش آپارتمان‌های در حال ساخت خبر داد.

عزیزاله ملکی گفت: افراد سود جو و کلاهبردار از هر شیوه‌ای برای رسیدن به مقاصد شوم خود و فریب افراد استفاده می‌کنند که در این زمینه شهروندان باید دقت و هوشیاری خود را در مواجهه با این افراد به کار ببرند. وی ادامه داد: در پی گزارش‌های دریافتی مبنی بر کلاهبرداری از چند نفر در قالب پیش فروش آپارتمان در شهرستان رشت پیگیری موضوع در دستور کار مأموران پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان گیلان افزود: با انجام تحقیقات مشخص شد، فردی با جلب اعتماد تعدادی از شهروندان و معرفی خود به عنوان کار آفرین برتر و خیر که به طور انبوه در امر ساخت و ساز فعالیت می‌کند، تعدادی آپارتمان در حال ساخت را در یکی از مناطق شهرستان رشت پس از تنظیم قولنامه‌های صوری هر واحد را به چندین نفر فروخته است.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: متهم این پرونده حدود ۱۱۰ میلیارد ریال از خریداران کلاهبرداری و متواری شده بود.

کد خبر 480298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.