بورس امروز ۱۹ اسفند ۹۹ + اخبار و وضعیت

ارزش معاملات بازار بورس برابر با ۸۹,۶۳۶ میلیارد ریال بود که نسبت به روز گذشته کاهش داشته است و حجم معاملات برابر ۷.۹ میلیارد برگه سهم بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ایمان کرمی، تحلیلگر بازار سرمایه، بورس امروز _سه‌شنبه ۱۹ اسفند ماه_ را اینگونه تحلیل می‌کند: شاخص کل بازار بورس امروز با رشد ۱۰۲۷۳ واحدی به سطح ۱.۲۱۰.۱۶۱ واحد رسید و یک روز مثبت را در کارنامه معاملاتی خود ثبت نمود.

شاخص کل هم وزن نیز با رشد ۲۹۲ واحدی نسبت به روز گذشته در سطح ۴۳۲۳۴۳ واحد قرار گرفت و شاخص کل بازار رشد ۰.۸ درصد و شاخص هم وزن رشد ۰.۰۷ درصدی را تجربه کردند.

ارزش معاملات بازار بورس برابر با ۸۹,۶۳۶ میلیارد ریال بود که نسبت به روز گذشته کاهش داشته است و حجم معاملات برابر ۷.۹ میلیارد برگه سهم بود. شاخص کل فرابورس نیز با رشد ۳۲ واحدی به سطح ۱۷۱۱۹ واحد رسید و ارزش معاملات بازار فرابورس معادل با ۷۹,۸۰۱ میلیارد ریال بود و حجم معاملات برابر ۱.۲ میلیارد برگه سهم بود.

بازار پس از ۸ ماه اصلاح طاقت فرسا دیگر تمایلی به ریزش بیشتر ندارد یعنی متغیرهای بنیادی نیز اجازه ریزش بیشتر را به بازار نمی‌دادند؛ چند روزی است که حال بازار کمی بهتر شده است؛ از آن قفل بودن در صف فروش‌های طولانی خارج شده و برخی از نمادها رشد کمی را تجربه کرده‌اند اما نمادهایی که در حال رشد هستند عمدتاً نمادهای شاخص ساز هستند و اینها در چشم بازار بیشتر می‌آید و با وزن بیشتری که در شاخص کل می‌گذارند روند بازار را مثبت نمایش می‌دهند.

اما خبری از جمع شدن برخی از صف فروش‌های نمادهای کوچک بازار نیست و همچنان در صف فروش قرار دارند و نقد شوندگی خود را از دست می‌دهند؛ وقتی قانون افزایش ۳ درصدی حد نصاب صندوق‌های سرمایه گذاری وضع شد بیان نشد که خرید سهام اینها در کدام یک از نمادها و گروه‌های بازار باشد لذا این صندوق‌های نیز تمایل دارند که سهامی را که می‌خرند نقد شوندگی بیشتری داشته باشد و از بین نمادهای شاخص ساز این انتخاب را انجام می‌دهند.

اگر روزانه به تابلوی معاملات نگاهی بیاندازید می‌بینید که در نمادهای شاخص ساز خرید حقوقی‌ها افزایش پیدا کرده و احتمالی که داده می‌شود این است که صندوق‌های درآمد ثابت هستند که بخشی از منابع خود را به این نمادها اختصاص می‌دهند.

لازم است که این صندوق‌ها توجه خود را به سمت نمادهای کوچک‌تر بازار نیز سوق دهند که بسیاری از سرمایه گذاران دارایی خود را بتوانند در این نمادها به فروش برسانند و ویژگی نقد شوندگی برای کل بازار سرمایه مجدد مورد توجه قرار گیرد.

بازار این روزها تمایل قدرتمندی برای صعود ندارد یک الی دو روز مثبت می‌شود و پس از آن حجم عرضه‌ها به شدت افزایش پیدا می‌کند دلیل آن هم این است که به خاطر اتفاقات متعددی که در این بین افتاده اعتماد معامله گران برای معاملات بلند مدت کاهش پیدا کرده و تمایل دارند معامله خود را در کوتاه مدت با سود اندک ببندند.

ای کاش وقتی که بازار دارد جانی می‌گیرد ۲ عرضه اولیه به بازار معرفی نشود عرضه اولیه فقط فروش خودش نیست که به طور مثال ۲۰۰ میلیارد تومان منابع از بازار می‌گیرد؛ عرضه اولیه برای صف نشینی‌های روزهای آینده خودش هم از منابع بازار استفاده می‌کند و اگر قرار است لغو شود چرا آگهی می‌شود و چرا باید ۲ عرضه اولیه پشت سر هم در یک هفته انجام شود که این روند مثبت مجدد به روند منفی تبدیل شود؟!

بیشترین تأثیر در شاخص کل

بورس امروز ۱۹ اسفند ۹۹ + اخبار و وضعیت

بیشترین تأثیر در شاخص کل فرابورس

بورس امروز ۱۹ اسفند ۹۹ + اخبار و وضعیت

لغو عرضه اولیه حآفرین

به اطلاع می‌رساند؛ عرضه اولیه سهام شرکت ریل پرداز نوآفرین (حآفرین) امروز سه شنبه مورخ ۱۳۹۹/۱۲/۱۹ انجام نخواهد شد. بدیهی است تاریخ جدید عرضه متعاقباً اطلاع رسانی خواهد شد.(مدیر عملیات فرابورس)

افزایش سرمایه

پیشنهاد هیئت مدیره به مجمع عمومی فوق‌العاده در خصوص افزایش سرمایه شرکت کاشی پارس - نماد: کپارس

موضوع: پیشنهاد هیئت مدیره به مجمع عمومی فوق‌العاده در خصوص افزایش سرمایه

با عنایت به ماده ۳ دستورالعمل مراحل زمانی افزایش سرمایه شرکت‌های ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار (مصوب ۱۳۹۵/۰۷/۱۷ هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار و اوراق بهادار) به پیوست گزارش توجیهی هیئت مدیره به منظور پیشنهاد افزایش سرمایه از مبلغ ۱۲۴,۶۰۵,۰۰۰,۰۰۰ ریال به مبلغ ۱,۹۲۱,۹۸۶,۰۰۰,۰۰۰ ریال از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها به منظور اصلاح ساختار مالی و با توجه به ماده ۱۴ قانون حداکثر استفاده توان تولید خدمات کشوری که در تاریخ ۱۳۹۹/۱۲/۱۸ به تصویب هیئت مدیره رسیده و جهت اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال شده، ارائه می‌گردد.اظهارنظر بازرس قانونی نسبت به گزارش مذکور متعاقباً اطلاع رسانی می‌گردد.

پیشنهاد هیئت مدیره به مجمع عمومی فوق‌العاده در خصوص افزایش سرمایه شرکت توسعه صنایع بهشهر - نماد: وبشهر

موضوع: پیشنهاد هیئت مدیره به مجمع عمومی فوق‌العاده در خصوص افزایش سرمایه

با عنایت به ماده ۳ دستورالعمل مراحل زمانی افزایش سرمایه شرکت‌های ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار (مصوب ۱۳۹۵/۰۷/۱۷ هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار و اوراق بهادار) به پیوست گزارش توجیهی هیئت مدیره به منظور پیشنهاد افزایش سرمایه از مبلغ ۸,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال به مبلغ ۱۱,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال از محل سود انباشته به منظور جبران مخارج سرمایه‌ای انجام شده و اصلاح و بهبود ساختار مالی شرکت که در تاریخ ۱۳۹۹/۱۲/۱۸ به تصویب هیئت مدیره رسیده و جهت اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال شده، ارائه می‌گردد.اظهارنظر بازرس قانونی نسبت به گزارش مذکور متعاقباً اطلاع رسانی می‌گردد.

پیشنهاد هیئت مدیره به مجمع عمومی فوق‌العاده در خصوص افزایش سرمایه شرکت بیمه رازی - نماد: ورازی (رازی)

موضوع: پیشنهاد هیئت مدیره به مجمع عمومی فوق‌العاده در خصوص افزایش سرمایه

با عنایت به ماده ۳ دستورالعمل مراحل زمانی افزایش سرمایه شرکت‌های ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار (مصوب ۱۳۹۵/۰۷/۱۷ هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار و اوراق بهادار) به پیوست گزارش توجیهی هیئت مدیره به منظور پیشنهاد افزایش سرمایه از مبلغ ۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال به مبلغ ۲۸,۱۷۳,۴۳۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی، مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها به منظور اصلاح ساختار مالی، افزایش سهم بازار، سرمایه گذاری کوتاه مدت و ترمیم درصد توانگری مالی شرکت و همچنین کسب مجوز قبولی اتکایی که در تاریخ ۱۳۹۹/۱۲/۱۸ به تصویب هیئت مدیره رسیده و جهت اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال شده، ارائه می‌گردد.اظهارنظر بازرس قانونی نسبت به گزارش مذکور متعاقباً اطلاع رسانی می‌گردد.

موافقت با افزایش سرمایه

اظهارنظر حسابرس و بازرس قانونی نسبت به گزارش توجیهی هیئت مدیره در خصوص افزایش سرمایه شرکت تولیدی چدن سازان - نماد: چدن

موضوع: اظهارنظر حسابرس و بازرس قانونی نسبت به گزارش توجیهی هیئت مدیره

با عنایت به ماده ۳ دستورالعمل مراحل زمانی افزایش سرمایه شرکت‌های ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار (مصوب ۱۳۹۵/۰۷/۱۷ هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار) به پیوست اظهارنظر حسابرس و بازرس قانونی (مؤسسه حسابرسی مؤسسه حسابرسی آزمون پرداز) نسبت به گزارش توجیهی افزایش سرمایه مورخ ۱۳۹۹/۱۲/۱۶ هیئت مدیره شرکت مبنی بر لزوم افزایش سرمایه از مبلغ ۱,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال به مبلغ ۸,۹۲۷,۹۳۷,۰۰۰,۰۰۰ ریال از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها به منظور اصلاح ساختار سرمایه جهت بهبود تراز مالی ارائه می‌گردد.

نقشه بازار

بورس امروز ۱۹ اسفند ۹۹ + اخبار و وضعیت

کد خبر 480251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.