برگزاری ۶۰ جلسه هیئت انضباطی برای تخلفات تاکسیرانان قزوین

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین از برگزاری ۶۰ جلسه هیئت انضباطی و رسیدگی به پرونده تخلفات تاکسیرانان در سال ۱۳۹۹ خبر داد.

به گزارش ایمنا، اسماعیل عرشیان در این باره اظهار کرد: در این جلسات، ۷۷ پرونده تخلفات بهداشتی مربوط به استفاده نکردن از ماسک در هنگام فعالیت، ۵۰ پرونده مربوط به دریافت کرایه بیش از مبلغ مصوب و برخورد نامناسب با مسافر مورد بررسی قرار گرفت و رأی متناسب با آن نیز صادر شد.

وی افزود: یکی از بخش‌های مهم سازمان تاکسیرانی، واحد رسیدگی به شکایات است که به منظور ارائه خدمات بهتر به شهروندان توسط این سازمان راه‌اندازی شده و وظیفه رسیدگی به انتقادات، پیشنهادات و شکایات شهروندان در خصوص نحوه خدمات دهی و عملکرد رانندگان تاکسی را بر عهده دارد.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین تصریح کرد: بیشتر شکایات رسیده به این واحد در خصوص عدم رعایت نرخ مصوب و دریافت کرایه اضافه و برخورد نامناسب راننده با مسافر است که پس از اثبات تخلف، در مرحله اول برخورد به صورت ارشادی بوده و از تاکسیران تعهد عدم تخلف گرفته خواهد شد. در صورت تکرار تخلف برای دومین بار، راننده متخلف جریمه شده و در دفعه سوم، پرونده شخص متخلف به کمیته انضباطی سازمان که نمایندگان استاندار، شهردار، شورای شهر و نماینده تاکسیرانان در آن عضویت دارند برای تصمیم‌گیری، برخورد قانونی و صدور حکم ارجاع می‌شود و پس از طرح پرونده در کمیته انضباطی و بررسی‌های لازم، بر اساس کدهای تخلف، برخوردهای قانونی نظیر جریمه نقدی، توقیف خودرو و لغو پروانه فعالیت صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: چنانچه شکایت در خصوص رعایت نکردن شئونات اسلامی و موارد خاص باشد، مورد طرح شده بعد از بررسی و اثبات، در همان مرحله اول به کمیته انضباطی فرستاده می‌شود.

عرشیان خاطر نشان کرد: اگر تخلفی از سوی برخی از افراد شاغل در این صنف روی دهد، آن را نباید به تمامی اعضای این خانواده تعمیم داد. علاوه بر این، بحث رفتار و برخورد شایسته و پسندیده، یک ویژگی مثبت انسانی است که همگان ملزم به رعایت آن هستند. بر همین اساس، از شهروندان محترم تقاضا می‌شود آنان نیز در برخورد با رانندگان تاکسی، اخلاق اسلامی و انسانی را مراعات کنند و حرمت این قشر زحمتکش را منظور دارند.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین با بیان اینکه اینکه علاوه بر رسیدگی به شکایت از تاکسیرانان به موارد تشویقی در این کمیته نیز رسیدگی می‌شود، گفت: در بسیاری از موارد شهروندان با واحد رسیدگی به شکایات تماس می‌گیرند و به دلیل برخورد خوب و پسندیده، رعایت نرخ مصوب و نظافت و پاکیزگی خودرو خواستار تقدیر از تاکسیرانان می‌شوند که در همین راستا در سال گذشته، از چند تاکسیران امانتدار و خوش برخورد تقدیر به عمل آمد.

کد خبر 480175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.