نظارت الکترونیکی بر فعالیت تاکسیرانان اصفهانی

مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان گفت: در حال حاضر کلیه نظارت‌ها بر فعالیت تاکسیرانان این کلانشهر به صورت الکترونیکی انجام و تخلفات رانندگان از طریق نرم افزار «ساباتا» ثبت و موضوع تخلف به صورت پیامکی به رانندگان اعلام می‌شود.

هادی منوچهری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در روزهای پایانی سال برنامه‌های نظارت و کنترل بر رانندگان و بررسی نحوه سرویس‌دهی به صورت گسترده انجام می‌شود و مواردی همچون نظارت به نرخ کرایه، رعایت پروتکل‌های بهداشتی در جهت مبازره با ویروس کرونا، وضعیت ظاهری خودروها، رعایت سوار کردن سه نفر سرنشین به جهت ابلاغیه ستاد کرونا و نظارت بر سرویس دهی مطلوب مدنظر بازرسان است.

وی ادامه داد: در حال حاضر واحد بازرسی و نظارت با شش اکیپ خودرویی نسبت به کنترل و نظارت و بازرسی میدانی فعالیت دارد و علاوه بر نظارت فوق با یک اکیپ هم به صورت تصویری بر نحوه فعالیت ناوگان نظارت می‌کند.

مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان تصریح کرد: در دو شیفت صبح و عصر و شبانه با همکاری راهور نیروی انتظامی طرح‌های مشترک داشته و در جهت ایجاد نظم و سرویس‌دهی مطلوب اقدامات لازم صورت می‌پذیرد.

وی گفت: بازرسان سازمان در طول سال ۹۹ نزدیک به هفت هزار ثبت تخلف داشته‌اند که اغلب آنان مربوط به نظارت بر وضعیت ظاهری خودروها، بررسی دریافت پروانه بهره برداری تاکسیرانان و کنترل نرخ‌های کرایه بوده است.

منوچهری با بیان اینکه در راستای اجرای نظارت تصویری ۸۸۳ مورد تذکر شفاهی انجام شد، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن ماه ۸۸۱ مورد اخطار برای رانندگان ثبت شده است.

وی با اشاره به تخلف‌های صورت گرفته از طرف رانندگان و مسافربرهای شخصی و بدون مجوز فعالیت، ادامه داد: از جمله تخلف‌ها این افراد نداشتن پروانه فعالیت، داشتن سرنشین غیر استاندارد، نبود آرم و علائم بر تاکسی بوده، البته این گونه تخلفات توسط برخی از رانندگان اصلاح شده است.

کد خبر 480147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.