تبدیل پسماندهای خوراکی به سوخت و کود در دانمارک

برنامه‌ریزان آرهوس، کلانشهری در دانمارک، قصد دارند از طریق تبدیل پسماندهای حاصل از مواد غذایی به انرژی و کود گیاهی برای حفظ اقلیم بهره گیرند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ساکنان کلانشهر آرهوس از اوایل سال ۲۰۲۳ موظف خواهند بود مواد غذایی پسماند خود را تفکیک کنند و در کانتینرهای مخصوصی که شهرداری در اختیار آنان قرار خواهد داد، جای دهند. این کار نه تنها به حفظ محیط زیست منجر خواهد شد، بلکه برای تولید انرژی در کامیون‌ها و همچنین کود گیاهی در مزارع کشاورزی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

شهردار آرهوس در وب‌سایت شهر اعلام کرد که طی سال ۲۰۱۸، مواد پسماند خوراکی بیش از ۴۰ درصد کل ضایعات خانواده‌ها را تشکیل داد اما پیشرفت کنونی تکنولوژی امکان جمع‌آوری این مواد و بازیافت آن برای تبدیل به انرژی و کود گیاهی را فراهم آورده است. وی در ادامه سخنان خود چنین استدلال کرده است که تفکیک این مواد باعث بازیافت هر چه بیشتر آن می‌شود و در نتیجه، کمترین آسیب را به محیط زیست و کره خاکی وارد خواهد کرد.

تبدیل پسماندهای خوراکی به سوخت و کود در دانمارک

مردم آرهوس می‌توانند در وب‌سایت شهر با چگونگی فرآیند تبدیل پسماندهای غذایی به انرژی آشنا شوند که همین امر آن‌ها را به جدا کردن این مواد از سایر ضایعات غیر قابل استفاده سوق خواهد داد. در واقع، ابتدا ساکنان شهر به تفکیک مواد غذایی پسماند می‌پردازند، سپس کارکنان شهرداری این ضایعات قابل بازیافت را جمع‌آوری می‌کنند و به مرکزی تحویل می‌دهند که در آن، افرادی پیش از تبدیل مواد به انرژی از تفکیک صحیح آن‌ها مطمئن می‌شوند. در نهایت نیز، مواد قابل بازیافت به کارخانه بیوگاز انتقال داده می‌شود تا برای تبدیل به انرژی و کود گیاهی مورد استفاده قرار گیرد.

جالب است بدانید که مردم کلانشهر آرهوس پیش از این نیز نوآوری‌های زیادی برای حفظ محیط زیست انجام داده و با موفقیت زیادی در این زمینه رو به رو شده‌اند. گزارشات حاکی است در یک نظرسنجی که در سال ۲۰۱۹ بین مردم این شهر انجام شد، بیش از ۵۵ درصد آنان موافق بازیافت و تفکیک مواد غذایی پسماند بودند.

تبدیل پسماندهای خوراکی به سوخت و کود در دانمارک

کد خبر 480098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.