پرداخت ۵۰ میلیارد تومان سرمایه به طرح‌های استارتاپی

رئیس هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی از پرداخت ۵۰ میلیارد تومان سرمایه به طرح های استارتاپی در رویداد دوشنبه های استارتاپی خبر داد.

به گزارش ایمنا، علی وحدت روز دوشنبه در حاشیه مراسم رونمایی از دستاوردهای استارتاپ‌های نانویی در جمع خبرنگاران افزود: دوشنبه‌های استارتاپی به شکلی طراحی شده که شرکت‌های تازه متولد شده که محصولات یا خدمات جذابی طراحی کرده‌اند؛ اما توانایی مالی و کافی یا رشد یافتگی کافی برای گرفتن وام ندارند، در آن شرکت کنند تا سرمایه‌گذاری جسورانه روی آنها انجام شود.

وی افزود: اگر شرکت یا بخش غیردولتی ۲۰ درصد هزینه را بدهد، صندوق نوآوری و شکوفایی به عنوان بخش دولتی ۸۰ درصد هزینه را تقبل می‌کند.

رئیس هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی ادامه داد: مداخله نکردن مستقیم و تزریق پول تحریک‌کننده کاری است که دولت‌ها در تمام کشورهای جهان انجام می‌دهند. این امر رشد یافته‌ترین مدل تأمین مالی برای شرکت‌های نوپاست که در کشور در حال اجرایی شدن است.

وحدت تصریح کرد: تاکنون ۲۰ رویداد دوشنبه‌های استارتاپی برگزار شده و ۱۲۵ استارتاپ تاکنون در آن شرکت کرده‌اند. هر رویداد روی موضوع خاصی متمرکز است و در هر رویداد ۱۰ استارتاپ فعال در آن حوزه شرکت می‌کنند و نزدیک به ۲۰۰ تا ۳۰۰ سرمایه‌گذار بخش غیردولتی نیز دعوت می‌شوند.

وی با بیان اینکه در ایام کرونا این امر به شکل مجازی در حال انجام است، افزود: هر استارتاپ که بتواند ۲۰ درصد سرمایه بخش غیردولتی را جذب کند، صندوق باقی سرمایه‌گذاری را نیز برای آنها تأمین می‌کند. تاکنون نزدیک به ۲۵ استارتاپ به طور کامل جذب سرمایه کرده‌اند و ۵۰ میلیارد تومان نیز از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی پرداخت شده است.

رئیس هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: امید است فرهنگ این نوع سرمایه‌گذاری نیز در کشور توسعه پیدا کند. عاملین مجاز برای سرمایه‌گذاری روی استارتاپ‌ها، صندوق‌های پژوهش و فناوری هستند و از یک ماه پیش نیز شتاب‌دهنده‌ها به این عاملین اضافه شده‌اند.

منبع: ایرنا
کد خبر 480052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.