زنان در مبارزه با کرونا فداکاری می‌کنند

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: امروز شاهد فداکاری زنان در صحنه مبارزه با کرونا هستیم، بسیاری از آنان در این راه به شهادت رسیده‌اند، ایثارگری ارتباطی به جنسیت ندارد و زنان و مردان هر دو در این عرصه نقش‌آفرین هستند و باید این ارزش مهم به خوبی برای جوان‌ها تشریح شود.

به گزارش ایمنا، معصومه ابتکار امروز دوشنبه در همایش علمی و حقوقی «اسوه‌های ماندگار» که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، افزود: برگزاری این کنگره اتفاق بزرگی است زیرا باعث دیده شدن بیش از پیش زنان ایثارگر و آشنایی جامعه با این عزیزان می‌شود.

وی افزود: زنان کشور به دلایل مختلفی همچون حضور در دفاع مقدس، بمباران و ترور به درجه رفیع شهادت یا جانبازی رسیده‌اند و خود را فدای امنیت و سربلندی این کشور کرده‌اند. امروز هم در عرصه بهداشت در صحنه مبارزه با ویروس کرونا حضور فعال دارند که باید این ارزش بسیار مهم به خوبی برای جوان‌ها تشریح و گفت‌وگوی بین نسل‌ها انجام شود.

ابتکار با تأکید بر اهمیت ابعاد علمی و حقوقی شهدا و ایثارگران زن گفت: ایفای نقش مادری در حوزه بانوان ایثارگر مسئله‌ای چالش‌ساز بوده است که مورد بررسی قرار گرفته و منجر به تدوین دو لایحه در این خصوص شده است که اکنون در دولت در دست بررسی است. ایثار در جامعه ما ارزشی نهادینه شده است پس باید از بعد علمی و حقوقی به خوبی به این موضوع بپردازیم.

بالاترین خیر کشته شدن در راه خداست

همچنین حجت الاسلام والمسلمین یوسفعلی شکری نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در این همایش شهید را انسانی دانست که در راه انجام خیر کشته می‌شود و افزود: بالاترین خیر کشته شدن در راه خداست، اما هر جا خیراندیشی می‌کنیم در محضر شهادت هستیم که بالاترین رتبه آن کشته شدن در راه خداست.

وی گفت: پرستاری که از بیمار مراقبت می‌کند، کسی که از امنیت پاسداری می‌کند و هر فردی که کار خیری انجام می‌دهد در محضر خداوند قرار دارد تا نهایتاً به مرحله کشته‌شدن در راه خدا و در راه دفاع از آرمان‌های بزرگ انسانی برسد.

شکری افزود: قرآن و تاریخ ادیان همواره بر نقش پررنگ زنان در کنار مردان تأکید کرده است و نفی این موضوع نفی تاریخ و مقدسات است. علاوه بر حضور زنان در دوران دفاع مقدس مردان نیز با حمایت مادران و همسران خود در صحنه حضور داشتند.

زنان تجسم ایثار در تمام صحنه‌های تاریخ هستند

مدیرکل امور فرهنگی و تبلیغات بنیاد شهید و امور ایثارگران و دبیر ستاد کنگره لشگر فرشتگان تاریخ‌ساز نیز در این همایش تصریح کرد: زنان تجسم ایثار در تمام صحنه‌های تاریخ هستند و زنان بسیاری هستند که نام آن‌ها با ایثارگری در تاریخ گره خورده است.

اسکندر یارنسب افزود: در کشور نیز از سال ۱۳۴۲ و شروع نهضت انقلاب، زنان هم‌پا و همراه مردان در مبارزه حضور داشتند و بعضاً از مردان جلوتر حرکت کرده‌اند. در دفاع مقدس نیز این حضور بسیار پررنگ بود و تا امروز نیز در هر عرصه و حادثه‌ای جای پای زنان به خوبی مشاهده می‌شود تا امروز که شاهد حضور زنان در دفاع از سلامت عمومی هستیم.

تجربیات بانوان شهید، جانباز و آزاده به درستی به نسل‌های بعد منتقل نشده است

همچنین مشاور امور زنان و خانواده بنیاد شهید و امور ایثارگران و رئیس کمیته علمی کنگره ملی فرشتگان تاریخ‌ساز در این مراسم ضمن تقدیر از تمام دستگاه‌های همکار در برگزاری این کنگره گفت: متأسفانه تاکنون تجربیات بانوان شهید، جانباز و آزاده به درستی به نسل‌های بعد منتقل نشده است. زنان در تمام عرصه‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نقش‌آفرین بودند و حضوری پررنگ داشتند.

فریده اولاد قباد افزود: نخستین کنگره ملی لشگر فرشتگان تاریخ‌ساز به منظور تبیین همین فداکاری‌ها و ایثارگری‌ها برگزار می‌شود و در این مسیر از همراهی و همکاری دستگاه‌ها، نهادها و بخش‌های مختلفی بهره برده‌ایم تا به خوبی به نشر و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بپردازیم.

وی به تشریح فرایند دریافت مقالات و نشر مقالات معتبر ارسال شده به کنگره ملی لشگر فرشتگان تاریخ‌ساز پرداخت و گفت: ۶۵ مقاله در این مدت برای این کنگره ارسال شده که هشت مقاله به عنوان مقالات برتر و هفت مقاله نیز به عنوان مقالات دوم و سوم انتخاب شده‌اند.

در این همایش تعدادی از مقالات برتر ارائه شد، همچنین پنل علمی این همایش با حضور جمعی از متخصصان و کارشناسان اجرا شد. در پایان این کنگره نیز از خانواده شهید سلامت دکتر «موسی فتح‌آبادی» و همچنین مقالات برگزیده این همایش تجلیل شد.

همایش علمی و حقوقی اسوه‌های ماندگار در راستای «کنگره لشکر فرشتگان تاریخ‌ساز» و تجلیل از زنان شهید، جانباز و آزاده با حضور سردار یعقوب سلیمانی معاون فرهنگی و آموزشی، مهدی ایزدی معاون حقوقی و امور مجلس و جمعی از مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران و خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران با مشارکت استان‌های سراسر کشور برگزار شد.

منبع: ایرنا

کد خبر 480038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.