افتتاح پروژه تقاطع غیر همسطح ابوطالب مشهد

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهردار مشهد با بیان اینکه عملیات عمرانی پروژه تقاطع غیرهمسطح ابوطالب در زمان مقرر به پایان رسیده است، گفت: این پروژه در بیستمین روز از اسفندماه سال‌جاری افتتاح و در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

به گزارش ایمنا، خلیل الله کاظمی اظهار کرد: پس از آنکه در اسفندماه ۹۸ پل تیر قوسی ابوطالب در محور صد متری افتتاح شد، با توجه به مطالبه چندساله مردم منطقه شهید چراغچی و تاکید شهردار مشهد عملیات اتصال ابوطالب جنوبی به شمالی با احداث یک تقاطع غیرهمسطح بتنی در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: عملیات اجرایی این تقاطع اردیبهشت ماه ۹۹ و با زمان‌بندی ۱۰ ماهه توسط سازمان عمران آغاز شد و طبق زمان بندی اعلام شده از ۱۵ اسفندماه ۹۹ آماده بهره برداری شده است.

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهردار مشهد تصریح کرد: این پل بتنی به طول ۴۷۰ متر با احتساب رمپ ها و شامل هشت دهانه ۲۳ متری و ۷۲ عدد تیر پیش ساخته بتنی و عرض مسیر روی پل شامل دو خط عبور و یک خط توقف اضطراری ۵.۹ متری مسیر روی پل و دو مسیر کندرو در ضلع شمالی و جنوبی به طول یک هزار و ۲۰۰ متر با اعتباری بیش از یک هزار میلیارد ریال احداث شده است.

وی با بیان اینکه تیرگذاری دهانه چهارم و پنجم تقاطع غیر همسطح ابوطالب با توجه به گذر محور صد متری به صورت شبانه و با هماهنگی پلیس راهور و محدودیت ترافیکی انجام شده است، خاطرنشان کرد: اجرای تیرگذاری شبانه دهانه پنجم در مدت زمان شش ساعت یک رکورد در اجرای این پروژه به جا گذاشته است.

کاظمی ادامه داد: در مجموع اتصال ابوطالب جنوبی به ابوطالب شمالی و به نوعی اتصال حاشیه به متن شهر ساماندهی و توسعه محور ابوطالب شمالی، کاهش بار ترافیکی تقاطع غیرهمسطح خیام و محدوده سپاد از طریق ایجاد دسترسی جایگزین در ابوطالب شمالی، کاهش حجم ترافیک در میدان سپاد و میدان امام حسین (ع) و ایجاد مسیر جایگزین برای اتصال به محور کلات از طریق امتداد بلوار ابوطالب شمالی بخشی از اهداف اجرای این پروژه بوده است.

وی افزود: در روند اجرای این پروژه با معارض‌های مختلفی همچون ۳۰ منزل مسکونی واقع در مسیر پل، لوله گاز ۲۰ اینچ در ضلع جنوب، تیرهای برق در ضلع شمال و جنوب، برجک اتوبوسرانی و ۳ عدد پایه پل عابر پیاده ابوطالب روبرو بودیم که با تلاش همکاران در حوزه معاونت و سازمان عمران برطرف شده است.

کد خبر 480019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.