اهداف بلندپروازانه آمستردام برای دستیابی به کربن صفر

مدیران شهر آمستردام، پایتخت هلند از نصب دو میلیون پنل خورشیدی در سراسر شهر تا سال ۲۰۲۲ برای کاهش چشمگیر انتشار گاز دی اکسید کربن در هوا خبر داده و ادعا کرده‌اند در آینده‌ای نه چندان دور آمستردام در لیست شهرهای کربن صفر دنیا قرار خواهد گرفت.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مقامات آمستردام استفاده از انرژی خورشیدی را به عنوان رویکردی پایدار برای تأمین انرژی مورد نیاز خانواده‌ها در نظر می‌گیرند. در همین راستا، مدیران شهر از نصب یک میلیون پنل خورشیدی تا پایان سال و افزودن یک میلیون دیگر تا پایان سال ۲۰۲۲ خبر داده‌اند. مقامات نیز ادعا کرده‌اند تمام خانواده‌ها و صاحبان کسب و کار را از نظر مالی و خدماتی مورد حمایت قرار خواهند داد تا این افراد به نصب پانل‌های خورشیدی در محل سکونت یا تجارت خود بپردازند.

شهردار آمستردام در سخنان خود هدف جدید را بسیار بلندپروازانه و در عین حال قابل دسترسی معرفی و ادعا کرد در همین ابتدای سال ۲۰۲۱ موفق به نصب تعداد ۵۰۰ هزار پنل خورشیدی در پشت بام‌های سراسر شهر شده است. بنابراین، نصب یک میلیون و پانصد هزار پنل باقیمانده تا پایان سال ۲۰۲۲ اقدامی بسیار موفق و قابل دسترسی خواهد بود.

علاوه بر این، زمینه‌های لازم برای پیاده‌سازی پروژه نظیر فضای کافی پشت‌بام‌ها برای نصب پنل‌ها فراهم است و در نتیجه با تلاش مقامات، تا پایان سال ۲۰۲۲، پروژه قابلیت اجرای کامل را خواهد داشت. تا کنون، پانل‌های خورشیدی نصب شده بر بام سازه‌های پایتخت هلند دارای ظرفیت تولید انرژی الکتریکی ۱۲۵ مگاواتی است و می‌تواند انرژی مورد نیاز ۶۰ هزار خانواده در هر سال را تأمین کند.

در نتیجه این اقدام بلندپروازانه، تعداد ۵۰۰ هزار خانواده در سراسر شهر از انرژی تجدید پذیر بهره‌مند خواهند شد که این امر در کاهش چشمگیر دی اکسید کربن در هوا سهیم خواهد بود. البته مقامات رسمی از اقدامات دیگری برای پایداری هر چه بیشتر پایتخت هلند خبر داده و ادعا کرده‌اند تولید کربن در شهر را به صفر خواهند رساند.

اهداف بلندپروازانه آمستردام برای دستیابی به کربن صفر

کد خبر 480015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.