ایجاد ۷۵۰ سازه آبخیزداری در اراضی ملی گلپایگان

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گلپایگان گفت: در سطح ۱۵۰ هزار هکتار از اراضی ملی شهرستان ۷۴۰ سازه آبخیزداری با هدف حفظ خاک و پوشش گیاهی و نفوذ آب به لایه‌های زمین احداث شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی رمدان امروز (دوشنبه) در مراسم نمادین روز درختکاری با بیان اینکه شعار امسال هفته منابع طبیعی «همه با هم، جهاد برای حفاظت از منابع طبیعی» است، اظهار کرد: گرامیداشت هفته منابع طبیعی با هدف احیای منابع و ترویج فرهنگ درختکاری در مراتع طبیعی است.

وی گفت: از سطح ۱۸۶ هزار هکتاری شهرستان گلپایگان ۳۰ هزار هکتار آن اراضی کشاورزی و ۱۵۰ هزار هکتار مراتع و اراضی ملی است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گلپایگان گفت: با جذب ۴۵ میلیارد ریال اعتبار از محل صندوق توسعه ملی دو سازه آبخیزداری و دو سازه پخش سیلاب در حوزه تخت عباس شهرستان گلپایگان احداث شده است و ۶۰۰ هزار متر مربع آب باران ذخیره شد.

وی خاطرنشان کرد: در سطح ۱۵۰ هزار هکتار از اراضی ملی شهرستان ۷۴۰ سازه آبخیزداری با هدف حفظ خاک و پوشش گیاهی و نفوذ نزولات آسمانی به لایه‌های زمین ایجاد شده است.

رمدان از تهیه طرح‌های مرتع داری در شهرستان گلپایگان خبر داد و گفت: بر اساس سازمان جنگل‌ها و برای مدیریت مراتع طبیعی و با هدف حفظ مالکیت و بهره‌برداری بهتر از مراتع و افزایش درآمدزایی بهره‌برداران این طرح تاکنون در ۴۰ هزار هکتار از مراتع شهرستان تهیه شده است.

در ادامه «مجتبی صفایی» مدیر عامل شرکت توسعه عمران با بیان اینکه شرکت توسعه عمران سال ۹۴ با سه هزار نفر عضویت به ثبت رسید، اظهار کرد: اساسنامه شرکت‌های توسعه عمران استفاده از ظرفیت و پتانسیل منطقه است تا برای شهروندان آن منفعت داشته باشد.

وی با بیان اینکه با وجود دو سد در گلپایگان ایجاد یک منطقه گردشگری ضرورت داشت، افزود: این طرح گردشگری، ملی شناخته شده است و تا پایان هفته مجوز زمین آن به جهاد کشاورزی شهرستان ابلاغ می‌شود و در اولین فرصت کلنگ زنی خواهد شد.

«حجت الاسلام محمدتقی کرامتی» امام جمعه گلپایگان اظهار کرد: در سال‌های اخیر سودجویان خسارات جبران ناپذیری را برای عرصه‌های منابع طبیعی به وجود آوردند.

وی افزود: سودجویان با بی توجهی به حقوق عامه مردم به منابع طبیعی تعرض داشتند و با بریدن درختان اقدام به ویلاسازی و یا ساخت و ساز می‌کنند که در شهرستان گلپایگان نیز این موارد را شاهد بودیم در صورتی که اسلام به کاشت نهال و حفظ آن سفارش کرده است.

کد خبر 479982

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.