غذاهای سنتی اصفهان شناسانده شود

رئیس کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در اصفهان غذاهای سنتی وجود داشته که شاید نام آنها را هم نشنیده باشیم اما در روش پخت آنها به ارزش غذایی و سلامت غذا بسیار توجه شده است بنابراین لازم است در راستای شناساندن غذاهای اصیل ایرانی اقدامات موثری انجام شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فریده روشن در مراسم رونمایی از تولیدات شش ماهه دوم سال ۹۹ اداره توسعه فرهنگ سلامت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان، اظهار کرد: شهرداری اصفهان هم به هنر و هنرمند توجه دارد و هم به ورزشکار و ورزش‌دوست و میراث ملموس و ناملموس؛ به‌ندرت اتفاق می‌افتد گردشگری به ایران سفر کند و از اصفهان بازدید نکند که به‌خاطر سرمایه‌های ارزشمند اصفهان، منابع انسانی و هنرمندانی است که اصفهان امروزی را ساخته است بنابراین شهر اصفهان از تمام ابعاد خاص بوده و برنامه‌ریزی برای آن هم باید خاص باشد، پس در برنامه‌ریزی‌ها باید سیاست‌گذاری مناسب و همه‌جانبه داشته باشیم.

وی افزود: ارسال ماسک‌های قلم‌زنی برای شهرهای خواهرخوانده اصفهان در جهان و کلانشهرهای ایران از جمله اقدامات ارزشمند اداره توسعه فرهنگ سلامت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری در جهت تقویت تعاملات و ارتباطات اصفهان با جهان بود.

رئیس کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه جوامع گوناگون بر اساس فرهنگ، ذائقه و تعاملات اجتماعی غذاهای مختلف و متفاوتی دارند، ادامه داد: لازم است در راستای شناساندن غذاهای اصیل ایرانی اقدامات مؤثری انجام شود؛ بدین سبب تهیه کتاب پشت مطبخ در روزگاری که بسیاری از غذاهای اصیل ما منسوخ شده اقدام بسیار ارزشمندی است. در اصفهان غذاهای سنتی وجود داشته که شاید نام آنها را هم نشنیده باشیم اما در روش پخت آنها به ارزش غذایی و سلامت غذا بسیار توجه شده است.

همچنین کوروش محمدی، رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان در این مراسم گفت: کاهش سرمایه اجتماعی و به دنبال آن کاهش حس تعلق شهروندی و مسئولیت اجتماعی یکی از مشکلات جدی اصفهان است و به همین دلیل اداره توسعه فرهنگ سلامت را بازویی در کنار سایر دستگاه‌های متولی مانند اداره‌کل بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی می‌بینیم که به پر کردن خلأهای موجود در حوزه سلامت می‌پردازد.

وی ادامه داد: امیدوارم شاهد رشد دانش سلامت جامعه در مسیر پر شدن خلأهای اجتماعی، شهروندی و سلامت در جامعه باشیم.

به گزارش ایمنا، در این مراسم از کتاب «پشت مطبخ» در حوزه گردشگری خوراک، کتاب‌های سلامت روان کودک با عنوان «یک قصه در پنج روایت» رونمایی شده و نمایشگاه عکسی از غذاهای اصیل اصفهانی گشایش یافت.

کد خبر 479962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.