سرانه فضای سبز شهر ایلام چهار برابر شده است

شهردار ایلام با بیان اینکه ۴۰۰ هزار متر مربع به فضای سبز شهر ایلام اضافه شده است، گفت: میزان سرانه فضای سبز نسبت به سال‌های گذشته چهار برابر شده و از متوسط کشوری نیز بالاتر رفته است.

به گزارش ایمنا، طالب صادقیان در این باره اظهار کرد: افزایش میزان فضای سبز در شهر ایلام طی سال‌های اخیر در طول چهل سال گذشته بی سابقه و چشمگیر بوده و دو متر به سرانه فضای سبز ایلام افزوده شده است.

وی تصریح کرد: ۸۵ بوستان محله‌ای و ۱۵ بوستان شهری در ایلام وجود داشت که عمده این فضاهای سبز غیرقابل استفاده شده بود.

شهردار ایلام تاکید کرد: در سال‌های اخیر شهرداری ایلام علاوه بر اینکه بوستان‌های قدیمی گذشته را احیا کرد، ۳۳ بوستان محله‌ای جدید را نیز به تعداد بوستان‌های شهر ایلام افزود.

وی در مورد کاشت سه هزار اصله نهال نیز، تصریح کرد: با توجه به در پیش بودن کنگره سرداران و سه هزار شهید استان ایلام، شهرداری به نیابت از این شهدا اقدام به غرس سه هزار اصله نهال کرده است که این نهال‌ها از نوع مثمر و غیر مثمر بومی و سازگار با جغرافیای شهر ایلام انتخاب شده است که در نقاط مختلف شهر ایلام کاشت می‌شود.

صادقیان گفت: همچنین برای نخستین بار طرح کاشت نهال برای نوزادان تازه متولد شده در ایلام اجرایی می‌شود، خانواده‌هایی که دارای فرزند می‌شوند در صورت علاقه با سامانه ۱۳۷ شهرداری تماس گرفته و با همکاری شهرداری ایلام نهالی را برای فرزند تازه متولد شده غرس می‌کنند که هر نهال با شناسنامه آن کودک تطابق دارد.

منبع: ایرنا

کد خبر 479944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.